winterkleding..

Ik ben bezig wat meer winterkleding voor Nooya te kopen maar ik weet niet zo goed wat.
In de zomer was het makkelijk. Legging/broekje met t-shirtje en bij wat kouder er een vestje bij aan.
Maar nu ze ouder wordt en het kouder wordt vind ik het moeilijk om te beslissen wat voor haar lekkere kleding is.
Ik wil haar geen babyroze babypakjes meer aan doen maar nu wat stoerder zeg maar, maar ik vind het moeilijk te beslissen wanneer ze het te koud of te warm heeft.
Wat doen jullie jullie kleine aan?
voor meiden misschien altijd een maillot onder een legging of broekje? en doen jullie ze ook al echt spijkerbroekjes aan?
en dan een dikkere trui of zou een lange mouwen t-shirt met vestje ook warm genoeg zijn voor de winter?
Ik heb het zelf namelijk altijd vrij snel koud.

Groetjes en bedankt

hoi,

tja lastig he..ik doe romper korte mouw nu aan met dan een truitje lange mouw erover.soms romper lange mouw en dan een t-shirtje erover.als ik een vestje aandoe doe ik meestal romper lange mouw eronder ligt eraan hoe dik het vest is.
ook heb ik jurkjes en rokjes en daar doe ik maillot onder of legging.
als het echt kouder word doe ik onder elk truitje /vestje een romper met lange mouw.
spijkerbroekje en wat dikkere broekjes krijgen me meiden ook al aan.(erg leuk van lief! en noppies!)
mijn meiden hebben het eerder warm dan koud..soms heb ik ze lekker warm aangekleed en hebben ze hele rode wangetjes..dan maar weer wat uit..ik denk dat je het beste goed naar je kindje kunt kijken en dan beslissen! succes!

groetjes!

hoi,
Ik heb bij kouder weer bij mijn jongens en nu ook bij Lotte een mailliot eronder.Sokjes of slofjes eroverheen. Rompertjes met lange mouwen. Bij heel koud weer een extra vestje, maar binnen is ht altijd 19 graden. En echte spijkerbroekjes zitten niet lekker bij kleine kindjes. Kunnen ze schijnbaar ook niet goed mee draaien en proberen te kruipen. Succes!

Dankje voor de adviezen!
Vind het zo leuk om kleding voor Nooya te kopen....is ook een goede manier om voor mezelf eens minder kleding te kopen....(heb al zoveel eigenlijk,ben toch een beetje koopverslaafd geloof ik)
Maar nu t volgende dillemma,
Welke maat?
Ze zit net tussen 68 en 74 in.
Eigenlijk zit 68 bij de meeste kleding precies goed en sommige wat strakjes. Maar maatje 74 zit echt duidelijk ruim.
Ik heb toch de neiging om haar wat ruimere kleding aan te doen, ook al is te zien dat het nog een beetje groot is. Vind het zo zonde om iets te kopen waar ze nog maar 2 weken in past.
Kopen jullie ook veel op de groei?

Groetjes

ik koop niet heel erg op de groei,als ik iets koop wil ik niet heel lang wachten voor ze het aan kunnen..:)
ze hebben nu maat 68 ,en 74 is echt nog te groot.
dus ik koop nog lekker maat 68! niet teveel dat is ook weer zonde.maar ja ik heb 2 meiden he dus mag dubbel kopen haha!
en idd echte spjkerbroekjes kunnen wat stroef zitten,maar die ik heb zijn best zacht en draaien daarmee is geen probleem!

groetjes

Ik heb een aantal gewatteerde broekjes dat is erg prettig want ik laat hem steeds meer op de grond ( op een oude slaapzak) spelen en op de grond is het toch een stuk frisser als hoger in de box.
Verder doe ik een romper aan met korte mouwen en een truitjes maar wel een iets dikker truitjes als een zomer truitje.
Ik heb veel vestjes en die trek ik aan, mijn moeder heeft alle capuchons eraf gehaald want die zitten zo beroerd als ze liggen en ik had we zoveel die nu dus niet gebruikt werden.
En die vesten zijn wel lekker dik van een soort joggingstof.

Ik heb voor Joas meestal een rompertje met korte mouw met vestje, of een romper zonder mouw met truitje of een romper met lange mouw met blouseje (hoe schrijf je dat?). Dat laatste alleen als we weg gaan. Thuis draagt hij meestal makkelijke kleren.
Broeken: meestal zacht spijkerbroekje of joggingbroekje. We hebben vloerverwarming en meestal is het binnen 21 graden.
Voor buiten een dik bontvest/jas(weet niet wat t is) + voetenzak. We hebben nog een dikke jas voor 'm, maar die is nog te warm denk ik.
Hij heeft maat 74 en die zit nu helemaal goed. Ben benieuwd wanneer we naar de 80 gaan (hij groeit zo hard).
Succes ermee!
Groetjes,
mammavanJoas

Hoi hoi,

wij zijn hier allemaal niet van die koukleumen. Verwarming nog niet aan geweest, slaat volgens mij aan als het kouder dan 16 graden wordt.
Wout heeft een romper met lange mouw onder een t-shirt of t-shirt met lange mouwen aan. Bij een dikker truitje of vestje een romper met korte mouwen. Verder een broekje eronder (vaak spijker). 's Nachts een pijama (geen romper) en een slaapzak lente / herfst. Das niet zo'n hele dunne, maar ook niet een hele dikke.
Voor het naar buiten gaan heb ik pas een skipakje van fleecestof voor hem gekocht. Hij hangt zo graag in de buikdrager en dit pakje (maat 74) is daar ideaal voor.
Als Tijn dat toelaat (die heeft van die momenten dat hij echt niet lief voor Wout is op het moment) ligt Wout op de vloer te rollen. We beginnen wel op een boxkleed maar meneer rolt de hele kamer door (tegels helaas).
Wout heeft trouwens alles van Tijn aan, er zit maar een jaar tussen dus dat gaat makkelijk. Ik koop soms wel 1 leuk dingetje voor hem maar eigenlijk heeft ie meer dan genoeg. Broekjes nog net maatje 62, truitjes maat 68. Ik koop eigenlijk alleen maar een maatje wat hij nu heeft of een erboven, je kunt niets zeggen over hoe kids groeien en ik had bij Tijn echt een aantal dingen gekregen die hij gewoon niet aankon (dikke trui hartje zomer of dun broekje midden in de winter)

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan