Winterkleertjes, pielen/frotten met mouwtjes

<p>Moeders,</p><p>Hóe kleden jullie in vredesnaam die kleintjes aan als je naar buiten gaat? Mijn zoontje van 7 weken vindt dat gefrot met jasjes en berenpakjes echt niet grappig haha en moet zeggen dat ik het er ook kei heet van krijg! Die vuistjes en vingertjes door een mouwtje krijgen is echt topsport! Ik heb een draagzak maar dan ben ik bang dat zijn beentjes te koud worden zonder berenpakje. Is er niet iets makkelijkers? </p>

Je hebt ook fleece covers voor over een draagzak. Dan kun je de kleine gewoon een broekje aandoen en de cover als extra laag gebruiken.

Je hebt ook beenwarmers voor babies die gedragen worden. Maar als je over je jas draagt, dan moet hij alsnog een jasje aan. Onder je jas heeft hij jouw lichaamswarmte en dan is een vestje, mutsje en evt. sjaal genoeg. Als je een cover of draagjas gebruikt hoeft het vestje niet eens. Jas van je man zou bij een heel jonge baby ook kunnen werken om over de zak heen te doen.
Zo draag ik mijn dame van 8,5 maand nog steeds in de doek. Ik heb een zelfgemaakte draagponcho als het erg koud is. Dan draagt ze ook een muts en soms een sjaal. Slofjes ook. Maar verder gewone kleding. Is het 5+ graden, dan geen poncho en jas gewoon open. Ik zweet me een ongeluk en als ik het warmer doe dan zweet zij ook.
Het schijnt voor de kikkerhouding ook beter te zijn om onder je jas te dragen als ze nog zo klein zijn. 

Terug
Bovenaan