Winterschoenen en kleding?

<p>Dag allemaal, </p><p>Misschien een beetje een gekke vraag.  Wat doen jullie de kinderen aan nu het kouder wordt? Hoe zien de laagjes eruit bij jullie? <br />Onze zoon van 14 mndn is heel beweeglijk dus ik wil niet dat hij het te warm heeft. En op de KDV is het ook wel aangenaam. Hij loopt zijn eerste stapjes los dus moet ik echt winter gevoerde boots/ laarzen hebben voor hem? En watvoor soort broeken? Want die legging broekjes zijn nu wel iets te dun denk ik. Maar spijkerbroekjes lijken me zo ongemakkelijk met het spelen. Alvast bedankt. <br /><br /></p>
 
Onze heeft gewone kleding aan ook spijkerbroek, shirt met lange mouwen. Een vest met ielm pak erover en schoentjes.
 
Gewone schoentjes en daarbij ook regenlaarzen. Gevoerde schoentjes/laarzen koop ik nooit. Regenlaarzen dragen ze hier bijna dagelijks en mn dochter van 16 maanden loopt er heerlijk op.
Qua broeken draagt ze spijkerbroeken (er zijn er genoeg met stretch, ze zijn echt niet allemaal super strak hoor!) En soms draagt ze gewoon een legging, maar nu ze loopt vind ik een legging een beetje baby-achtig en stom. Ze draagt ook veel jurkjes met maillot.
Buiten draagt ze een dikke winterjas en ik heb zo'n regenbroek voor een baby (even googlen, o.a. liddl verkoopt ze) Dit is écht ideaal. Niet heel mooi, maar ze valt zó vaak buiten en zo blijft ze droog en warm. Echt perfect voor deze leeftijd!
 
Als we geen mooie kleding aan "moeten" dan draagt hij gewoon een comfortabel joggingbroekje (soms heerlijk gewoon zelfs een pyjamadag) en als we dan naar het bos gaan of de kinderboerderij, dan trek ik daaroverheen een dik borgvest en zijn IELM-pak. Ideaal, dat is een softshell overall met fleece aan de binnenkant. En dan kaplaarzen en zijn muts. Niet te warm, zeker niet te koud en lekker praktisch ?
 
Mn zoontje draagt vaak korte mouwen romper met trui of lange mouwen romper met tshirt lange mouwen.
Buiten zijn winterjas met handschoenen, regenlaarzen of gewone schoenen.
of zijn Ielm pak met daarom een extra teddy gevoerd vest.
Qua broek toch altijd gewoon een spijkerbroek
 
Geen gevoerde schoenen of laarzen, maar m'n dochtertje heeft ook snel zweetvoeten. Zou die pas kopen als het echt goed vriest ofzo. Ze draagt dus gewone schoenen en ook veel haar regenlaarzen in deze tijd. 
Ze heeft een winterjas en ook nog een gevoerd regenpak. Dat regenpak krijgt ze aan als we bijv. naar het bos gaan of de speeltuin. De regenjas doe ik haar ook vaak aan naar de opvang, omdat ze dan toch meestal smerig thuis komt en die is makkelijk schoon te maken. 
Verder draagt ze nu vooral truien en spijkerbroeken. Of een dunner shirt met een vestje erover. Spijkerbroeken voor kinderen zijn vaak nog niet zo stug als die van ons. 
 
Bij de zeeman hebben ze spijkerbroeken die heel zacht zijn. Ik had ze eerst van de Hema maar deze zijn nog veel zachter en de helft goedkoper. Ik weet niet welke maat jouw kindje heeft maar ik heb ze laatst in 80 en 86 gekocht. 
 
Terug
Bovenaan