winterslaapzak: mouwloos of met mouw?

Hallo allemaal,

Wat doen jullie qua slaapzak in de winter? Wel of geen mouwen? Las hieronder al e.e.a. in een ander topic, maar vroeg me af of jullie winterslaapzakken gaan gebruiken met mouwen of mouwloze slaapzakken? Esther wordt  de laatste tijd  vaak wakker met koude armen nu het wat kouder wordt, maar in haar nekje is ze dan wel lekker warm. Toch heb ik het idee dat ze minder lang slaapt dan eerst maar weet niet of het daarmee te maken kan hebben.

groetjes,
Anna

Hoi Anna,

Lastig he? Ik weet het ook niet zo goed. Thijs ligt snachts  in een dikke slaapzak zonder mouwen en is op zich wel lekker warm maar vanochtend had hij   ook koude handjes. Op zich is het in zn kamertje niet koud, maar toch koelt het s nachts wel wat af. Zelf lig ik ook onder mijn dikke dekbed...
Ik wil hem ook weer niet te warm instoppen.
Misschien en dikker truitje aan?

gr petra

Ik heb er eigenlijk geen moeite mee.Hij ligt nu nog in een zomerslaapzak, gezien hij veel draait, en dat bemoeilijkt word door een te dikke slaapzak. Geen mouwen, want ik vind dat zo'n gedoe. Zijn pyama heb ik aangepast, en hij draagt nu velours of flanel, en uiteraard sokjes aan. Ik wil hem ook niet te warm bestoppen, maar maak gebruik van een lakentje en een flanellen deken (dun) als extraatj...en wanneer het erg koud word kan ik er altijd nog een kruikje bij"gooien"

Grtz,vonneg

Hier met mouw. Althans dat heb ik vanaf zijn geboorte wel gedaan in de winter. Hoop dat hij makkelijk past in een slaapzak met. Moet er nog eentje kopen. En anders inderdaad een velours pyjamaatje. Hij draait zoveel dat een dekentje denk ik niet gaat werken bij hem. Groetjes Marieke

Wij hebben alleen mouwloze zakken. Floor ligt dan ook nog onder een dekentje. Ze heeft wel eens koude handjes maar voelt verder lekker warm aan. Kan volgens mij geen kwaad. Als het straks echt koud wordt (vriezen, brrrr) gaat de verwarming een heeeel klein beetje aan.
groetjes,
Ruth

ik vind dat ook altijd zo lastig.

berend ligt (aan het begin van de nacht) onder een dekentje, in een mouwloze slaapzak met een truitje met lange mouwen.

Is dat voldoende? Wordt het al tijd voor pyjama's, met broekjes en dikkere slaapzakken?

Ik heb bij de C&a slaapzakken gevonden met afritsbare mouwen! Super! mijn zoon slaapt in zijn pyamaatje in de slaapzak zonder mouwen (onder een dekentje) Zijn slaapkamer is fris, en wanneer het echt kouder wordt rits ik de mouwen erbij aan!

succes!

Ik vind het ook zo moeilijk. Dan heb ik gekozen voor alleen een zomerslaapzak met een dun dekentje erover en slaap ik zelf niet lekker!! Dan krijg IK het koud, omdat ik denk dat onze dochter het te koud heeft. Andersom gebeurd ook! Dan denk ik dat ze het te warm heeft omdat ik haar sokjes heb aangelaten. GEK WORDT IK ERVAN!!
En mijn man wordt weer gek van mij, omdat ik dan weer ga kijken en nog snel even een dekentje of lakentje erbij doe. Of stiekem de sokjes probeer uit te doen terwijl ze slaapt!!
Kortom: het blijft een probeem. Ik heb nu voor de winter zo'n dikke zak gekocht bij de Hema zonder mouwen. Nu heb ik weer spijt dat ik er geen met afritsbare mouwen heb gekocht. Hier verkopen ze die volgens mij niet. Echt nog nooit gezien bij C&A. Ik ga daar nog maar eens neuzen. Lijkt me superhandig!!
JE ZIET: JE BENT DUS NIET DE ENIGE!!        

Terug
Bovenaan