Winterslaapzak

<p>Inmiddels hebben we, na vele gebroken nachten, toch steeds meer het idee dat onze dochter niet doorslaapt, doordat ze veel energie gebruikt om warm te blijven. Ze slaapt nu in een romper, pyjama en winterslaapzak van prenatal, onder een katoenen dekentje. De temperatuur op de kamer is zo’n 15 a 16 graden en het warmer maken is niet echt een optie, omdat we dan enorm moeten gaan stoken en juist van die ‘piek warmte’ krijgen op bepaalde momenten. We overwegen nu toch een duurdere, maar waarschijnlijk ook betere winterslaapzak te kopen. Wat zijn jullie ervaringen? Er is natuurlijk de puckababy 4 seasons, maar ik ben ook erg benieuwd naar mensen die ervaring hebben met bijv. een volledig katoenen slaapzak of een slaapzak gevuld met dons. Mijn dochter is 6 maanden en kan alle kanten op; dus meer dekentjes of inbakenen is geen optie. </p>

Wij zijn er, na heel wat gebroken nachten, ook achter dat ons zoontje van 5 maanden een enorme koukleum is. Hij slaapt in een rokmper met lange mouw, pyjama, sokken, winter slaapzak en dubbele deken. Allemaal niet genoeg...sinds een week een kruik bij hem in bed gelegd...slaapt als een tierelier. Om 8 uur op bed en volgende ochtend rond 7 uur wakker, hoogstens 1x er uit om speentje te geven.

Volgens mij zijn de slaapzakken van prenatal echt prima! Zeker als je al een winterslaapzak hebt is er weinig verkrijgbaar dat nog warmer zal zijn. Ik geloof zelf dat dat niet veel verschil zal maken. 
Voelt ze ook koud aan als ze ligt te slapen of valt dat mee? Een paar sokken kan wonderen doen! 

Een paar sokken kan inderdaad wonderen doen. Die ervaring heb ik zelf namelijk. Zonder sokken, doe ik er zo een uur over om in slaap te vallen. Met sokken ben ik binnen een kwartiertje weg. 
Verder hebben wij voor onze zoon de puckababy 4 seasons en die is echt heel warm. Onze zoon slaapt nog steeds in de herfstvariant, romper met lange mouwen eronder en een pyjamabroek is dan genoeg. Ik vond de slaapzakken van Hema ook altijd lekker warm aanvoelen. 

[quote quote=10284243]Volgens mij zijn de slaapzakken van prenatal echt prima! Zeker als je al een winterslaapzak hebt is er weinig verkrijgbaar dat nog warmer zal zijn. Ik geloof zelf dat dat niet veel verschil zal maken. Voelt ze ook koud aan als ze ligt te slapen of valt dat mee? Een paar sokken kan wonderen doen![/quote]
Ik vind zelf vrij veel verschil zit tussen de ene en andere, maar vind die van prenatal niet heel dik aanvoelen; lekker en prima, maar niet goed warm voor koude kamer. Mijn meisje voelt ‘s nachts ook echt koud aan; zowel haar gezichtje als nek. Zodra ze tegen mij aan ligt, slaapt ze. Terugkijkend sliep ze de warme zomernachten allemaal helemaal door en ging ze eerder ook beter slapen toen was haar warmer aankleedden.

Terug
Bovenaan