Winterslaapzak

Hoi hoi,
Vraagje ik heb nu een dikke winterslaapzak. Maar ik weet niet goed wat ik daar onder moet doen?. Mijn zoon is nu 14 weken.
Op zijn slaapkamer is het niet echt koud en hij ligt soms onder een laken+deken mits hij niet dwars in zn bedje gaat liggen ?.
Iemand andvies #durf te vragen

Het is een beetje zoeken naar wat voor kindje jouw kindje is. Ons zoontje was een echte koukleum dus droeg bij een kamer onder de 18 graden een boxpakje of pyjama met lange mouwen.

Wij gebruiken nu ook een winterslaapzak. Ik heb de mouwen eraf geritst want ik vind ze een beetje onhandig.. Mijn zoontje draagt daaronder een romper, een onesie (met lange mouwen) en eventueel sokken als de onesie geen voetjes heeft. Hij lijkt het prima te hebben. Overdag heeft hij gewoon zijn normale kleding + de slaapzak.

Mijn zoon is 14 maanden oud en draagt dag en nacht het slaapzak van de hema tog waarde 3. Daaronder doet die een korte mouw romper + pyama en overdag slaapt hij met zijn kleding + slaapzak. En in de zomer 1-0.05 tog.

Het scheelt een beetje hoe warm (dus niet dik want dat wil niks zeggen) je winterslaapzak is. Je hebt er van 2,5 tog maar ook van 3,5. Dat scheelt ingeveer een pyjama.
Ik houd de togwaarden als richtlijn maar intussen weet ik zo wel dat we met 19 graden overstappen op de dikkere slaapzak, eventueel met dunne pyjama, of de dunne slaapzak met dikke pyjama en sokjes.
En warmer (22 graden) de dunne pyjama met dunne slaapzak en nog warmer (27 graden) de dunne slaapzak (0,5 tog) met romper. 

Het is een beetje zoeken! Onze dochter is in de super koude winter geboren en sliep toen met 5 dekentjes en kruiken voor een aantal weken en is daardoor nu een koukleum in bed. Ze sliep tot ze door haar bedje ging dwalen ook in slaapzak met deken en laken en lange mouwtjes.

Inderdaad, vanaf 19 graden in de kamer stappen we over op de mouwloze 2,5 tog slaapzak. Daar draagt ze een romper met lange mouwen in. Als het richting de 17 graden gaat krijgt ze ook een tweedelige pyjama aan, dat was eerder een onesie pyjama. Nog kouder, dan zet ik meestal de electrische verwarming aan (anders wordt het zo 14 graden in haar kamertje). Maar ik heb ook nog een dikke deken van noppies, en evt de mouwen van de slaapzak. Ze is nu bijna 1,5, maar dit hebben we altijd zo gedaan. 

Terug
Bovenaan