wintersport en zwanger

hallo, wij zouden in januari 2x op wintersport.  dan ben ik dan 10 en 12 weken zwanger. heb op internet al gelezen dat skien op zich geen kwaad kan als je voorzichtig doet, maar dat het ook gevaarlijk is boven de 2000 m te komen ivm de ijlere lucht.
Iemand ervaring?????

hoi,
persoonlijk geen ervaring, aar heb toch gelezen dat skiën niet aan te raden is. zelf zou ik het niet riskeren, maar misschien kan jij wel zeer goed skiën? Misschien toch af en toe de ski's ruilen voor een wandeling?
groetjes,
jasm.

Hoi,

Wij gaan met de kerst op wintersport, ik ben dan 28 weken. Ik ga dit jaar niet skieën, maar dat zou ik ook niet doen als ik 10 of 12 weken was. Ik vind het het risico niet waard. Skieën is op zich niet gevaarlijk, maar het vallen wel. En ook het onderuit geskied worden, wat toch af en toe nog wel eens gebeurt, als er andere mensen zijn die niet goed kunnen skieën.
Het wordt de 1e keer sinds ik 2 jaar ben dat ik niet op skies zal staan, maar dat heb ik er wel voor over.
Zoals ik ook geen paard meer rij sinds ik zwanger ben. Ook dan kan je vallen en ook dat risico wil ik niet lopen.
Je moet voor jezelf bedenken of je daar een risico mee wil lopen. Ik ken ook mensen die wel zijn gaan skieën en paardrijden, bijv. Maxima en Anky van Grunsven o.a.

Groetjes

Hoi,

Wij gaan ook op wintersport, de bedoeling is dat ik wel ga skieen.
Ik ben dan 17 weken zwanger, ik doe wel voorzichtig en neem geen rare risico's.
Ik kan ook tijdens het lopen vallen of van de fiets vallen.

Ik ga nog wel even in overleg met de verloskundige, maar als je een ervaren skieer bent kan het niet zoveel kwaad.
Tenslotte voel je jezelf, en als ik op dat moment toch denk, ik doe het niet dan doe ik het niet!!!

Liefs trotsemams

het ligt er echt aan hoe ervaren jij zelf bent als skie-er. en je bent dan nog heel kort zwanger en hebt nog niet echt een buik. overleg even met je verloskundige. meestal raden ze skieen en paardrijden pas af na een maand of 5 geloof ik.

ik heb zelf paarden en gewoon doorgereden tot aan week 29. Dat ging prima. maar ik rij dan normaal ook veel, de VK gaf aan dat ik door mocht rijden totdat ik er last van zou krijgen. maar ik moet steeds met de trailer op pad, omdat mijn paard vanuit stal op de weg niet echt betrouwbaar is, en dat werd me teveel. wilde niet een risico nemen door gewoon vanuit stal de straat op te gaan (wat ik normaal dus wel doe).

en kijk gewoon hoe je jezelf erbij voelt. voelt het goed of niet.

Hoi,

Wij gaan in februari ook op wintersport. Ik ben dan 27 weken zwanger en ga zeker niet skiën.
Als je goed kunt skiën is het volgens mij nog wel velig in de eerste 4 maanden, maar ik zou er ook wel rekening mee houden dat je wel een stuk minder fit kunt zijn in de 1e 3 maanden en dat je daardoor misschien ook wel eerder je evenwicht kunt verliezen en kunt vallen. Ik zou het denk ik niet gedaan hebben.
Qua hoogte heb ik het volgende uitgevonden: gedurende een hele week boven 2000 meter verblijven (dus ook slapen) wordt sterk afgeraden ivm het lagere zuurstof gehalte in de lucht. Af en toe een keer omhoog gaan en in het dal slapen, is geen probleem.

Succes met de overweging!
Groeten Anna

Hallo dames,

Wij gaan ook skien ik ben dan de 20 weken gepasseerd. Mijn Vk raadde het af om te skien zodra je kleintje achter je schaambeen vandaag komt, want vanaf dan is het alleen je buik en het vruchtwater dat je kleintje nog beschermd. En een wijze uitspraak van haar vond ik: ook al ben je een zeer ervaren skier en val je normaal gesproken niet, hou er rekening mee dat ook andere skiers/snowboarders ervoor kunnen zorgen dat je onderuit gaat. En dat zie je niet altijd aankomen. Als je dan op je buik terecht komt of je krijgt een ski in je buik, is dat niet zo fijn en zul je voor alle zekerheid toch ff moeten laten controleren of alles goed is met je ukkie.
Nou ben ik tegen die tijd de 20weken al gepasseerd en ga ik dus echt niet op de ski staan. Wil gewoon geen enkel risico lopen. Ik ga wel sneeuwpoppen bouwen of zo.

Succes met het nemen van je beslissing en ik hoop dat je (wat je ook besluit) een heel fijne vakantie hebt!

groetjes,
Dionne

Hier ook een normaal gesproken fanatieke skieer en paardrijder!

Gestopt met rijden met een week of 19, puur vanwege het feit dat ik het "risico" niet meer wilde lopen met een steeds groter wordende buik en het rijden niet echt noodzakelijk is ivm samen doen.

Ook ben ik met 20 weken op wintersport geweest, maar daar heb ik ook niet geskied. Dacht het wel te gaan missen, maar viel eigenlijk wel mee. Lekker veel gewandeld en terrasjes gepakt.

In principe zeggen ze dat je het kan doen zolang je je er goed bij voelt, maar ook dat zodra je baarmoeder boven je schaambot uitkomt je een groter risico loopt bij vallen.
En op de skies (of skates of paard of whatever) loop je nou eenmaal meer risico om (harder!) te vallen als wanneer je op straat loopt. En vaak hoeft het niet eens je eigen schuld te zijn!

Terug
Bovenaan