wintersport met baby


Hoi,





Ik ga met oud en nieuw op wintersportwakantie naar zwitserland naar een
hoogte van 2000 meter. Mijn zoontje is dan 5 maanden oud. Heeft iemand
tips voor mij of ik speciale voorzorgsmaatregelen moet nemen i.v.m. de
hoogte (bijvoorbeeld extra drinken ofzoiets). Ik hoor het graag! Alvast
bedankt! Groetjes Marieke
 
Hoi
Vorig jaar zijn wij met ons zoontje op wintersport geweest. Hij was toen net 9 weken.
Gewoon je baby de eerste dagen in de gaten houden, hij geeft zelf wel aan als er iets is.
Ik heb in iedergeval niet gehoord dat je wat extra voorzorgsmaatregelen moet nemen.
Qua kleding hadden wij voor buiten: een winterslaapzak met mouwen (volgens mij kun je ze bij H&M of prenatal krijgen) daar lag ie met gewone kleren in. Daar had ie nog een dekentje overheen. Géén kruiken in de kinderwagen! Toevallig zijn wij bevriend met een CB- arts die daar ook elk jaar komt, en zij zag ons met kruiken sjouwen. Ze zij dat het kindje het veels te heet zou krijgen. Dat ie warm genoeg was zo. En inderdaad, hij had het heerlijk warm, want het was toen steeds best koud!
Laat hem lekker veel buiten liggen/slapen  in de kinderwagen, héél gezond!
Wij gaan dit jaar weer, ook met kerst en oud en nieuw! Naar Oostenrijk. Ons zoontje is 13 oktober een jaar geworden en loopt sinds een maandje! Heel handig in de sneeuw, kruipen lijkt me niet zo handig!
Heel veel plezier!

Groeten Titiana
 
Hoi,

Ook wij gaan met de kerst naar Zwitserland. Ik heb daar ook 7 winters gewerkt op 1900m hoogte. Je hebt daar een veel drogere lucht. Vaak merk je zelf wel dat je meer dorst hebt dus je kindje waarschijnlijk ook ik zou   wat extra water geven. Verder is 2000m nog net okee voor onze zeeniveau kindjes maar let wel goed op hoe je kindje reageert op de hoogte. Het is niet goed voor babietjes en ook peuters om ze hoger mee te nemen hun longetjes kunnen dit niet aan want vergeet niet dat wij (beneden) zeeniveau wonen en dat is een heel groot verschil voor die kleintjes. Dus hoe leuk ook om je kindje  mee te nemen beter van niet en ga zelf naar het dorp als je even samen wilt zijn.
Ik wens iedereen die de sneeuw ingaat een lekkere vakantie toe nog 4 weekjes en dan is het zover. Ik ben wel benieuwd hoe de reis gaat want het is wel bijna 1000km die wij af moeten gaan leggen.
 
Ja, ze kunnen misschien dan wel meer dorst hebben, maar gewoon goed opletten!
Nou, over de reis gesproken: die ging bij ons toen erg goed!
Maxel sliep heel veel (was ook nog maar 9 weken), tussendoor voedingen (fles was het toen sinds een paar dagen). Wij gaan altijd met de caravan, dus heel handig, je hebt je eigen huis mee. Soms konden we drie uren achter elkaar doorrijden, langer deden we ook niet. Even 10 minuten of kwartier stoppen en dan weer verder. Soms even wat langer stoppen, ik geloof een keer een half uur.
Het is voor ons 1150 km van Franeker naar Radstadt (0ostenrijk), we hebben er met de caravan zo'n 13 uur over gedaan (met auto is het ongeveer 9 uur). We slapen dan wel onderweg hoor! (in de caravan natuurlijk)
Inderdaad nog vier weekjes, heel veel plezier he!
 
Ik hoor jullie nu denken: IN DE CARAVAN???? WAT KOUD!!! ha ha
Is niet koud hoor, net zo warm als in een huis! Het is een wintervaste caravan, met een wintervoortent.
 
Misschien nog een (kleine) tip: Koop een goede creme voor de wangetjes van je kindje. Anders heb je kans dat hij knalrode droge wangetjes krijgt. (creme niet op waterbasis, dan maak je het alleen maar erger als het buiten onder de 6 graden is!!!).
Veel plezier!

 
Terug
Bovenaan