Tja, ik hou zelf niet zo van Oostenrijk, maar daar heb je wel Nederlandse klasjes voor je kleuter en met een vierjarige kan dat heel handig zijn. Wij waren vorige jaar in Avoriaz (Frankrijk) en daar hebben ze prachtige kinderopvang. Kijk op de Engelstalige versie van www.avoriaz.com.
Ook was een Franse ski-juf, die van Vlamingen Nederlands had geleerd. Praten kon ze dus wel met mijn zoontje, maar sommige dingen gingen toch mis. Op haar vraag "wat is jouw naam?", antwoordde Maarten (3 jaar) "weet ik niet", want hij verwachtte "hoe heet je?", en toen ze aan het einde van de dag aan ons vroeg "wat is poepen?" en Maarten er wat moeilijk bij stond te kijken, wisten dat we heel hard naar een wc moesten hollen. "Aha, caca!".
Aan de andere kant: er is niets ernstigs mis gegaan, hij wil komend jaar weer, en voor een heel kleintje maakt het gelukkig niet uit wat voor taal er gesproken wordt.
Verder heeft Vrijuit altijd ergens wel een speciaal arrangement voor ouders met kleine kinderen, Nederlandstalig.
Succes met uitzoeken,
groetjes,
Michelle.