wintersport

Hallo meiden,

kan iemand mij vertellen of het kwaad kan in de eerste drie maanden van je zwangerschap op wintersport te gaan? Ik ben een goede skieer, maar ik twijfel! Er zijn natuurlijk veel meningen over wat je wel en wat je niet moet doen, maar ik hoor graag van jullie. Groetjes, anoniem.
 
Ik persoonlijk zou niet meer skieen, wij hadden ook wintersport geboekt maar heb geannulleerd. Ik zou toch veel angst hebben om te vallen en je hoeft het zelf niet te doen natuurlijk, maar moet er niet aan denken dat je een klap maakt doordat iemand anders je omver skiet en verkeerd terechtkomen. Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou geen enkel risico nemen.

Heel veel succes met het nemen van een beslissing.

Groetjes Smargje
 
Ik heb gehoord dat het beter is om tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap best kunt skien, maar dat het beter is dat je niet op een te grote hoogte komt. Dit ivm de ijle lucht.
Skien kan wel, als je je goed voelt. De baby zit goed "verpakt" in je baarmoeder en kan dus wel tegen een stootje.

GRoeten Annemiek
 
Hoihoi,

Vanaf 4 maanden wordt regelmatig skien afgeraden. Wat nu precies dat regelmatig is... (iedere dag, ieder jaar een weekje?), maar goed. vanaf 4 dus, niet daarvoor.

Verder bestaan er inderdaad adviezen om niet boven de 2000 meter te gaan ivm ijle lucht. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet: je gaat vanzelf wat meer ademhalen om wat meer zuurstof binnen te krijgen, zeker als je sport. Ik zelf merk nooit iets tot 3000, dus als ze het nou over 5000 meter hadden... aan de andere kant: Tibetanen krijgen hun kinderen op 5000. Je kunt natuurlijk ook eemn dorpje uitzoeken op 1800, zodat je in ieder geval laag slaapt.

Anyway, ik ga met 3,5 maand naar Zwitserland en mijn vk vindt het prima. Waar wil jij heen?

Groetjes,
Michelle.
 
Ik vond deze voor je op het online consultatiebureau: http://www.ouder-kindzorg.nl/zwangerschap~/zwangerschap.html

Kan ik blijven sporten?

Het is goed om te (blijven) sporten, maar dit moet wel verstandig gebeuren.

Doen: Een zwangerschapscursus volgen, wandelen, fietsen, zwemmen, yoga.

Met mate: Aerobics, fitness, hardlopen, skiën, tillen.

Laten vanaf ongeveer de vierde maand: Buikspieroefeningen, balsporten, vechtsporten, krachtsporten, teamsporten, sporten waarbij je kunt vallen (paardrijden, turnen), stuntsporten en (diepzee)duiken.


Groetjes,
Michelle.
 
Beste Michelle en anderen natuurlijk,

bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten dat ik wel ga. Ik heb vele internetsites afgespeurd en daar heb ik vaker gelezen dat het de eerste drie maanden kan. Tuurlijk moet je voorzichtig zijn en niet te steile hellingen etc. nemen, maar het kan en mag wel! Dus ik ga lekker (maar voorzichtig!) skieen! We gaan trouwens altijd naar Oostenrijk. Gr. anoniem.
 
Terug
Bovenaan