Hoi Froop,
Er bestaan baby thermohemdjes; ik heb ze niet, en kan je dus ook niet vertellen waar ze te kopen, maar heb ze wel gezien aan kindjes. Geen slecht idee, want het kan er goed koud zijn en die kleintjes bewegen niet (thermo is niet alleen goed voor bewegenden), maar je kunt ook wel zonder hoor.
Skipakjes hebben een voordeel (lekker over het hele lijfje) en ook een nadeel (ze zijn vaak niet zo dik als een echte warme winterjas), dus je wilt er zeker een fleece truitje onder doen en een lekkere warme broek, evt ook een maillotje eronder) Ook voetjes kunnen er best koud in raken.
Het hangt er ook een beetje van af wanneer je gaat. Januari kan bitter koud zijn, maart is al een heel ander verhaal.
Verder moet je er goed op letten waar je heen gaat als je zelf niet wilt skien. Er zijn ski-oorden, waar voor de niet-skiers maar bar weinig te doen is. Neem wel zwemspullen mee, want vaak is er wel een bed ergens om met je zoontje te gaan poedelen. Mbt tot die rugdrager heb ik zo mijn bedenkingen. Het zijn geweldige dingen, maar ze kunnen er in als ze kunnen zitten; met 5 maanden zie ik dat nog niet zo snel gebeuren. Dan hangt hij er beetje in en wordt hij bij ieder stap van jou heen en weer gezwaaid: daar is zijn ruggetje nog niet aan toe. De mijne zijn er pas met 7 en 8 maanden in gegaan.
Veel plezier.
Groetjes,
Michelle.