Wintersport

Ik ga volgend jaar, voor het eerst, op wintersport. Mijn zoontje is dan 5 maanden. Ik ga zelf niet skiën, maar ben van plan om te gaan wandelen of zoiets. We hebben een rugdrager, daar mag hij dan net in. Bestaan er baby-thermo-rompertjes en sokjes of zoiets? Wie kan mij meer vertellen...?
 
Je hebt van die baby-skipakjes... die zou ik kopen als ik jouw was, dan heb je voor de rest ook geen thermo sokken (die skipakjes hebben voetjes) of thermo rompertjes nodig.

Succes, Michelle
 
Kijk eens bij de Zwerfkei in Woerden of bij Bever Zwerfsport. Ook in wintersportplaatsen hebben ze mooie en goede kleding! Thermokleding heb je volgens mij alleen nodig als je actief bezig bent zodat overtollige warmte weg kan en niet in de stof gaat zitten die daardoor nat en koud wordt.
De babies die in onze groep voorgaande jaren mee zijn gegaan hadden gewone onderkleding aan met fleece bovenkleding en voor buiten van die baby-ski-pakjes met voetjes en wantjes. Je kunt niet TE lang met je kind buiten zitten of lopen omdat ze stil liggen en dus eerder onderkoeld kunnen raken. Mocht je toch nog twijfelen, bel gewoon eventjes met zo'n speciaalzaak!
Die rugdrager lijkt gemakkelijk maar vind ik wel gevaarlijk; wat als je uitglijdt? (En dat overkomt de besten!!) Misschien nog een tip: een zonnebrilletje! Dit is echt nodig hoor en geen grapje en deze zijn gewoon in miniformaat te koop. Succes!
Geniet van jullie vakantie.

 
Hoi Froop,

Er bestaan baby thermohemdjes; ik heb ze niet, en kan je dus ook niet vertellen waar ze te kopen, maar heb ze wel gezien aan kindjes. Geen slecht idee, want het kan er goed koud zijn en die kleintjes bewegen niet (thermo is niet alleen goed voor bewegenden), maar je kunt ook wel zonder hoor.

Skipakjes hebben een voordeel (lekker over het hele lijfje) en ook een nadeel (ze zijn vaak niet zo dik als een echte warme winterjas), dus je wilt er zeker een fleece truitje onder doen en een lekkere warme broek, evt ook een maillotje eronder) Ook voetjes kunnen er best koud in raken.

Het hangt er ook een beetje van af wanneer je gaat. Januari kan bitter koud zijn, maart is al een heel ander verhaal.

Verder moet je er goed op letten waar je heen gaat als je zelf niet wilt skien. Er zijn ski-oorden, waar voor de niet-skiers maar bar weinig te doen is. Neem wel zwemspullen mee, want vaak is er wel een bed ergens om met je zoontje te gaan poedelen. Mbt tot die rugdrager heb ik zo mijn bedenkingen. Het zijn geweldige dingen, maar ze kunnen er in als ze kunnen zitten; met 5 maanden zie ik dat nog niet zo snel gebeuren. Dan hangt hij er beetje in en wordt hij bij ieder stap van jou heen en weer gezwaaid: daar is zijn ruggetje nog niet aan toe. De mijne zijn er pas met 7 en 8 maanden in gegaan.

Veel plezier.

Groetjes,
Michelle.

 
Ik ben een aantal jaren geleden met mijn zoontje op wintersport geweest, hij was toen 9 maanden. Ik had een babyskipakje voor hem en verder gewoon een truitje eronder en een mallot met een makkelijk broekje, zodat ze lekker alle bewegingsvrijheid hebben als ze binnen zijn. Ik had hem in de jogger zitten in een fleecewinterzak. Hij had het absoluut niet koud. Weet je zeker dat je hem in de rugdrager doet, want zoals Michelle zei, volgens mij mag hij daar nog niet in en het is ook best koud denk ik voor zo'n kleintje. Ik ben benieuwd, dit jaar gaan we weer maar dan ook met mijn dochtertje van dan 10 maanden. Zo heerlijk, die berglucht, je zult zien, ze slapen als roosjes daar. Veel plezier.
 
Terug
Bovenaan