Wintersport

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met zwanger zijn en de wintersport??

Wij gaan ieder jaar de piste op en nu blijk ik zwanger te zijn... :)

Als wij gaan dan ben ik 15 wkn zwanger....

Ik heb natuurlijk geen flauw hoe ik mij dan zal voelen en of ik al een buikje heb dan?? Een grote verassing voor dan... :)

Tot nu toe in ieder geval topfit! Echt niks aan de hand... (behalve wat darmproblemen merk ik wel...)

Ik hoor graag of hier dames zijn met ervaring!

Doegg!

 
Ik was ruim 30 weken zwanger toen wij op wintersport gingen. We zijn wel gewoon gegaan, maar ik heb niet geskied. Gewoon lekker met onze oudste dochter gaan wandelen, naar een speeltuintje, zwembad enz.
Ook als ik korter zwanger zou zijn geweest zou ik niet geskied hebben, het risico dat iemand anders je onderuit skiet vind ik te groot. Ik kan zelf goed skieen en rustig aan doen, maar het hardste val je als iemand anders niet oplet en dat gebeurt nog wel eens.
Dat jaar een gewone lekkere vakantie gehad zonder skien.
 
Ik zou ook niet gaan skieën ofzo. Zelf snowboard ik wel, maar dat ga ik dit jaar even overslaan. Lekker wandelen in de sneeuw is ook heerlijk! Of misschien een keer met de sneeuwscooter weg..
Er valt ook genoeg te beleven als je niet sport!
Veel plezier en succes!
 
Ik ben geen wintersporter maar zou niet het risico lopen...! Ik zou er niet aan moeten denken wat er gebeurd als je op je buik valt en met 15 weken komt je baby al boven je schaambot uit...
 
Ow nee ik zou het ook zeker niet doen.
Wat reisa ook al zegt het risiko van een ski van een ander in je buik oid nee ik zou het risiko niet aandurven. Dan maar foto's maken en een lekkere wandeling oid. Maar zelf op de ski's raad ik je af.
 
Ook ik heb t niet gedaan. Eerste zwangerschap was ik ruim 30 weken en zag tegen de reis op vanwege bekkenpijn. Nu ben ik net bevallen dus ook dit keer geen wintersport :(
MAar ook ik zou niet snowboarden of skieën.
Op je buik vallen is niet erg, maar je kan lelijk terecht komen. Ikzelf ben paar treden van de trap gevallen en doordat bekken al uitwijkt en week wordt voor de bevalling heb ik alles flink gekneusd. En dat geneest pas na de bevalling.
Ik verrek echt van de pijn en kan nu helemaal niks meer, niet eens huishouden.
Dus vandaar dat ik zeg: nee niet doen.
Ook al kan je zelf heel goed overeind blijven, er zijn altijd beginners die je te grazen nemen.

Neem het risico niet, je lichaam is toch anders dan als je niet zwanger bent.

Liefs
 
Ps de baby in je buik kan heel wat hebben, zolang er geen scherpe dingen in je buik komen en ski is wel scherp.
Erop vallen hoeft niet schadelijk te zijn vertelde de VK tegen mij toen ik was gevallen.

Liefs
 
Terug
Bovenaan