Wintersport

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met zwanger zijn en de wintersport??

Wij gaan ieder jaar de piste op en nu blijk ik zwanger te zijn... :)

Als wij gaan dan ben ik 15 wkn zwanger....

Ik heb natuurlijk geen flauw hoe ik mij dan zal voelen en of ik al een buikje heb dan?? Een grote verassing voor dan... :)

Tot nu toe in ieder geval topfit! Echt niks aan de hand... (behalve wat darmproblemen merk ik wel...)

Ik hoor graag of hier dames zijn met ervaring!

Doegg!

 
Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik zou het niet riskeren om te gaan skieen tijdens je zwangerschap. Stel dat je valt en verkeerd terecht komt...
Met 15 weken zit de baby naar mijn idee al boven je schaambod. En is dan niet meer beschermd hierdoor. Maar, misschien even je verloskundige vragen?!

Je kunt ook lekker wandelen in de sneeuw! En misschien volgend jaar weer actief meedoen.

Groetjes,
Marijke
 
Ook ik ben een die hard die elk jaar gaat skieen.

Maar dit jaar wordt het toch echt wandelen en een kuuroord.

Het probleem is namelijk hoe goed je zelf ook kunt skieen, je bent niet alleen op de piste. Je kan zo ondersteboven worden geskied terwijl je zelf wel als een skieleraar de berg afkomt. Zo heeft mijn schoonmoeder haar sleutelbeen gebroken. puur omdat er een of een andere mafkees haar ondersteboven had geskied.

Wat is nu een keer skieen missen op een heel mensenleven?
 
Hallo,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb met mijn eerste zwangerschap nog prima kunnen skien met 11 weken, je baby zit echt wel beschermd in je buik. Maar zou het toch wel even met de verloskundige overleggen, rustig aan en geen zwarte piste is sowieso wel mijn aanbeveling.
Ben zelf geen fanatiekeling dus hobbelde heerlijk over de blauwe pistes.
Liefs
 
ik ga ook ga graag skien maar dit jaar sla ik ook over hoor. net wat de anderen zeggen: je hoeft het niet zelf te doen , er zijn genoeg idioten op de piste die nergens naar om kijken.
 
Ik zou het zelf niet doen maar hoorde laatst iemand die mocht van de huisarts en vk de piste op tot 30 weken! Want tot 30 weken beschermt je vruchtwater je baby en ook al krijg je een stoot in je buik van iets kan je baby niets gebeuren... maar das van horen zeggen! Zal zeker ff overleggen met je vk en ha.
Wij gaan helemaal niet :-( haha ben al 32w dus volgend jaar miss als dat lukt met die kleine en anders als hij 3/4 is weer... ;-)
 
Tsja lastige keuze hoor

vallen is gevaarlijk maar met skieen val je meestal niet hard. Ook al kan je zelf goed skieen - je hebt geen controle over de anderen op de piste.
overleg met je verloskundige die weet er meer van.
Ik denk dat je wel meer risico loopt op vallen tijdens wintersport - maar je moet zelf beslissen of je dit risico wil lopen.

Ik zou in ieder geval niet alleen gaan skieen - het rustig aan doen - geen alcohol, goed slapen.

Skieen kan je ieder jaar nog doen - zwanger ben je maar een (of een paar ) keer. Lekker thuisblijven van je zwangerschap genieten is ook een goed plan lijkt me.
 
Terug
Bovenaan