wintersportvakantie

Hallo meiden,

Een jaar of 7 zijn we voor het eerst (en tegelijk voor het laatst) op wintersportvakantie geweest. We vonden het allebei erg leuk en elk jaar fantaseren we weer over hoe leuk het kan zijn...zo ook nu, hahaha!
Ik vroeg me af of er hier ook mama's zijn die met kind op wintersport gaan. Waar ga je naar toe, en hoe? Waar heb je rekening mee gehouden? Zijn er plekken met kinderopvang voor de ukken van anderhalf? Kortom: wie heeft ervaring of gaat dit binnenkort opdoen?

Groetjes,
Ellen mv Julian

jaaaaaaaaaaaaa wij gaan!!!
We zouden in februari al gaan, maar zowel wij als mn schoonzus kochten een nieuw huis dus even weg geschoven.

Wij gaan eind 2008, ben nu nog druk opzoek naar een appartementje. We gaan in ieder geval naar oostenrijk. Wij gaan waarschijnlijk met mn ouders en we willen yoëll niet in de opvang. We rouleren gewoon. Zelf vind ik het heel erg om die iniminies in de opvang op vakantie te zien, maar dat is mijn mening.

Wat ik weet is dat ze in grotere, bekende plaatsen wel kinderopvang hebben.

Hoi hoi,

We zijn vorig jaar eind maart op uitnodiging van de ouders van mijn vriend op wintersport geweest met de kids. Zwager en schoonzus + dochter en nog een bevriend stel + zonen en aanhang waren er ook bij. Onze dochter was toen 3 en die hebben we van te voren op skiles gedaan. Aangezien ik geen ouders meer heb en mijn schoonouders dus erbij waren moesten we Finn ook meenemen. Hij was toen nog maar 7 maanden en sliep natuurlijk nog heel vaak. Ik vond het persoonlijk niet echt geslaagd dat hij erbij was. Hij zelf had er nog maar weinig aan want lekker in de sneeuw laten kruipen doe je natuurlijk niet en voor sleetje rijden was tie nog te klein.
Ook nu hij alweer bijna 1,5 jaar is zou ik er niet voor keizen met 'm op wintersportvakantie te gaan, gewoon omdat hijzelf er nog weinig aan heeft en je toch op bepaalde tijden aan huis gekluisterd bent ivm slaapjes e.d.
We moesten steeds om en om gaan skieën en af en toe waren mijn schoonouders zo lief Finn op sleeptouw mee te nemen.
Al met al was het natuurlijk wel een topvakantie en had ik Finn een hele week waarschijnlijk niet kunnen missen, maar als we nu weer gaan ga ik toch proberen in iedergeval Finn thuis te laten.

Ik weet dat er in Frankrijk verschillende Club Meds zitten, maar meestal gaan die kinderclubs pas vanaf 4 jaar.
Als je nou slim bent neem je je moeder of schoonmoeder lekker mee als oppas! Kunnen jullie lekker gaan skieën en moeders sleetje rijden en wandelen.

Succes!

Tessie

wij gaan half februari een lang weekend naar winterberg (duitsland) omdat ik wintersport nog niet geschikt vind voor Lukas maar toch sneeuw etc wil zien. We hebben net een huisje geboekt (centerparcs) en we gaan met vrienden. Ik heb er echt super zin in!

annemieke

Ohh annemiek het is daar heerlijk voor kids.
Wij zijn geweest toen in 3 maanden zwanger was haha, maar de kids van mn schoonzussen waren er ook bij en die hebben zich heerlijk vermaakt.
Sleeen, de grotere skieen, maar ook de speeltoestellen van sneeuw waren super

Hoi hoi,

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst met de kids naar de sneeuw. Wij gaan dit keer voor Tjechie in een park van Landal. Ben zelf ook erg benieuwd hoe daar de wintersport is. Wij gaan met mijn zus en haar gezinnetje, de meiden schelen maar 3 maanden.  En met oppassen vangen we het voor elkaar op. En voor annem sorry ben ff je naam kwijt. Wij zijn ook naar hochsauerland geweest en in 1 woord een geweldig park en veel te doen in de omgeving.

Liefs Yvette mv Maxime.

Terug
Bovenaan