Wintertijd

<p>Hoi Dames,</p><p>Aankomend weekend gaat de wintertijd van start en voor ons is het voor het eerst met een baby.</p><p>Ons meisje is bijna 11 maanden maar is een vroege vogel, staat bijna altijd stipt 06.00u op.  Een enkele keer 06.30u, maar dat kan je op je handen tellen.</p><p>Nu gaat ie klok achteruit, zij merkt er natuurlijk niks van en zal dan waarschijnlijk 05.00 u op staan.</p><p>En over dag zal ze dan tussen 17.00 en 17.30 al moe zijn, beetje erg vroeg om dan al op bed te leggen.</p><p>Help! Hoe doen jullie dat, hebben jullie tips? Thanks!  </p>

Ik ga een kort slaapje doen voor avond eten als dat lukt en dan eten spelen en dan hopen dat die langer trekt en dan naar bed hoop sat dit werkt en anders komt dat van zelf want zelf heb ik ook last vaanzomer wintertijd dan ben ik ook vroeg waker

Ja, ze zal vroeg wakker zijn de eerste ochtend! Mijn 2 kindjes ook hoor (3 jaar en 14 maanden) normaal is het 6.15, nu zal het 5.15 zijn. Daar doe je weinig aan, want later naar bed doen  op zaterdagavond helpt niks, hun klokje is 'gewoon' om 6.15 (zondag dus 5.15) wakker
Maarrrr.... zondag overdag probeer ik de slaapjes te rekken en s avonds gaan ze er gewoon om 19.00/19.30 in, en niet een uur eerder! Dat uurtje s avonds kan je prima rekken door wat langer in bad te gaan of nog een rondje wandelen ofzo. 
Mijn mening in de loop van de jaren is dat ze dan het snelst het goede ritme weer oppakken en binnen een paar dagen weer gewoon tot 6.15 slapen,  wat dan aanvoelt als luxe haha! ;) Niet te krampachtig over doen, gewoon proberen ze wat langer wakker te houden op zondag en accepteren dat het waarschijnlijk een paar ochtenden vroeg dag is..

Ik ben alvast begonnen met alle slaapjes en eetmomenten een halfuurtje later te doen. Bij ons is iedere dag zo ongeveer hetzelfde dus dat kan ook echt. Het gaat eigenlijk verbazingwekkend goed! 1 van de 3 ochtenden was het 'gewoon' 05:30 en de andere twee 07:00... Dat gebeurt normaal nooit, haha, dat je denkt 'hadden we dat niet eerder kunnen doen'. Na de wintertijd verplaatsen we het schema nog een halfuurtje. Ik heb er dus twee weken voor uit getrokken ?  En waarschijnlijk verplaatsen we het daarna nog een halfuurtje ;)

Je kan haar zondag ochtend nog even proberen terug te leggen na een flesje als ze die nog krijgt. En ander alles op de dag een beetje verschuiven...
Wij hebben geen vast schema qua tijd. Soms wordt hij 7:00u wakker maar afgelopen dagen weer 8:30?
Hij gaat wel altijd 1830 naar bed dus hij zal savonds instorten. We eten gewoon iets later, lekker badderen en dan naar bedje

Ik doe meestal maar net of er niks gebeurt is en dat werkt hier het beste. Dus als de klok verzet is hou ik gewoon het normale schema aan.
Normaal gaat ze om 9.00 smorgens weer naar bed, dus zondag ook (oude tijd dan 10.00). Misschien is ze even jengelig en als ze het niet redt mag ze ook wel wat eerder. Maar zo ga ik het wel proberen.
De oudste was dan alsnog een week lang een uur eerder wakker. En daarna gewend en weer op de normale tijd uit bed. Een weekje afzien dus. Is niet anders.. 

Hoi!
Hier ook over na gedacht maar wij hebben besloten niks te doen. Ons kindje van bijna 1 jaar zal wel vroeg wakker zijn zondag maar we gaan het normale schema aanhouden in de hoop dat hij er snel aan gewend is. Als je wel alvast wilt inspelen op het uurtje dan heeft Snuggles and Dreams een aantal tips op de website staan (in de blogs). 

Wij schuiven in de aanloop naar het verzetten van de klok alvast ons ritme een beetje op. Dus elke dag een minuutje of 10, zodat we zondag eigenlijk al op de juiste tijd uitkomen. De afgelopen keren met het verzetten ook gedaan, werkt voor ons echt super!

Terug
Bovenaan