Wintertijd

Onze zoon, ruim 11 weken sliep heerlijk door tot 7 uur soms zelfs half 8 of 8 uur. Maar nu met de zomertijd was het om half 6 vanmorgen al feest. Herkennen jullie dat jullie kindjes ook even opnieuw het ritme moeten ontdekken? Goede tips zijn van harte welkom
 
Hallo,

Lotte is normaal erg flexibel, maar nu de wintertijd in gegaan is is ze helemaal van slag. Zondag ging het aardig goed, maar vandaag is het helemaal misse boel. Om 5.45u begon het feest en ze was heel verdrietig. Kon haar nog troosten tot 6.45u en toen zal en moest de fles erin. Terwijl ze met de zomertijd soms met gemak 8.30 haalde, meestal kwam ze rond 8.00u.
En met de rest van het schema ging ze prima om, behalve de eerste fles en het slapen. De biologische klok duurt volgens mij wel eventjes voordat ze die omzetten.

Groetjes van Mieke
 
Kleintjes hebben een soort klokje en die gaat niet even een uurtje terug als ze normaal om 08.00 een fles kregen willen ze die nu om 07.00 dan is het voor hun 08.00. Een paar dagen en dan zijn ze het nieuwe ritme vast gewend! Romi was vanmorgen inderdaad 06.50 wakker normaal zo rond 08.00!

Groetjes
 
Hai,mijn dochter kwam ook eerder vanmorgen, dus ik hoorde haar al mopperen en mekkeren. Ik heb er niet op gereageerd en ze is verder gaan slapen en heeft me een uur later weer laten weten dat ze het toen welletjes vond. Dus toen zat ze gewoon weer op het gewone schema. En de hele dag is prima gegaan. Ik probeer altijd door te zetten ondanks dat ze het er niet mee eens zal zijn. Mijn ervaring is misschien 2 dagen klagen en daarna is ze het vergeten. Ik doe dat vaak met alles, zo slaapt ze dus de hele avond en nacht door tot half acht in de ochtend en gaat ze erna weer slapen tot half elf en dan speelt ze en weet ze dat ze dan uit bed mag. Zo kan ik eerst douchen en ontbijten etc...Ze speelt gewoon in bed
 
Mijn dochtertje was ook helemaal van slag en werd 's nachts wel vijf of zes keer huilend wakker. En om half zes was ze niet meer te houden, ze moest en zou eten. Normaal gesproken moeten we haar wakker maken voor haar pap. Ze is nu 7 maanden en slaapt eigenlijk al heel lang hele nachten door. Vannacht was het maar één keer, dus ik heb goede hoop dat haar interne klokje weer normaal gaat lopen.
 
Helaas, bovenstaande anoniem: niet bij ieder kindje werkt dit zo!
Mijn zoontje is helemaal van slag sinds zaterdagnacht. Of het nu door de wintertijd komt of wat anders weet ik niet. Normaal is hij rond 7.300 uur wakker, nu elke ochtend om 5 uur of half 6 en snachts wordt ie ook wel es wakker (dan slaapt ie wel weer in gelukkig). Dus je kunt zelf wel ''gewoon doen of er niks aan de hand is'', je kindje heeft zijn eigen gevoel en is niet altijd te sturen!
 
Terug
Bovenaan