wintertijd

A

Anoniem

Guest
hallo,

Ik ben nog niet actief op dit forum maar lees al helang mee.
ik vroeg me af of jullie een tip hebben voor de wintertijd.
Mijn zoontje is 10 mnd oud en slaapt op het moment tot half 7. Dit zou dus straks dan half 6 worden..:(
Hoe gaan jullie dit doen? Al een tijdje van te voren later naar bed of iets?

groetjes lievebaby

Hallo lievebaby,

Onze uk is ook 10 maanden nu, ik denk dat ik het hetzelfde
aan ga pakken als toen wij een weekendje  naar Engeland zijn geweest.
Kyan was toen 4 maanden en we hebben toen dus een uur  achteruit en vooruit moeten doen in 4 dagen tijd...
Ik heb gewoon iedere keer een half uurtje gerekt of ingehaald met de voedingen dus ik zat eigenlijk binnen 2 voedingen al op het "normale" schema.
Dat werkte toen  prima, hopelijk pikt hij het met 10 maanden ook nog..

Ik denk dat ik hem de avond ervoor een half uur tot een uur later naar bed doe, ligt eraan wat haalbaar is :)
Hopelijk wordt hij dan de volgende ochtend een beetje later wakker!

Dat schijnt sowiezo een optie te zijn  las ik laatst in "Kinderen" ;
als je de opsta tijd van je uk wil aanpassen bv een uurtje later opstaan, moet je hem een paar avonden achter elkaar
(hooguit een week moet voldoende zijn geloof ik) een uurtje later naar bed doen, dan  zal hij telkens wat later wakker worden, zo luidt de theorie!
Dus daar ga ik voorlopig vanuit, de tijd zal het leren haha!

Groetjes Saskia

onze ervaring is (door de zomertijd) dat ons meisje zich met een dag of 2 zelf aanpaste. We namen haar gewoon mee in het 'normale' ritme en dat pikte ze goed op.

Succes.

Gr. Dee

Ik denk ook dat het bij ons geen problemen gaat geven.
Idd gewoon meenemen in het ritme en wakker maken op de tijden dat hij/zij ook anders wakker was.

ja, ik vindt het ook wel dubbel. Vorige keer ging hij idd gewoon mee in het nieuwe ritme, maar ja toen was het minder erg.. als het nu niet goed gaat is hij wel erg vroeg wakker :(
Misschien probeer ik hem idd wel gewoon paar dagen ervoor iets later naar bed te doen en dan zien we het wel. Je kan die kleintjes vaak toch niet in een ritme duwen..

groetjes! bedankt voor de tips en reacties!

Terug
Bovenaan