Wintervoorraad?

Even een vraagje voor degene die zelf groente maken. Vanwege de grote hoeveelheden groente die we op dit moment hebben wil ik zoveel mogelijk in diepvries doen. Voor onszelf heb ik al een aardige voorraad, maar zou ook graag voor die kleine veel eigen groente gebruiken. Vriezen jullie nu ook zoveel mogelijk in? En hoe doen jullie dat met bijvoorbeeld rode bietjes? Die mogen ze pas met 6 maanden, maar heb er nu zoveel staan en straks niet meer. Heb wel gelezen dat eigengemaakte groentehap 6 maanden bewaard mag worden in diepvries. Omdat de groente die we niet hebben nu ook vrij goedkoop zijn, wil ik daar ook alvast potjes van maken.

mijn zwager en schoonzus hebben ook eigen groente en ook bietjes hun oogsten ze idd nu ook koken ze dan en vriezen ze dan in en eten er nog lange tijd van zo ook wij ;-)
Dus zou het lekker klaar maken met titel en datum en hup in de vriezer!
Lekker hoor

Ik kan niet zoveel invriezen, heb er de ruimte niet voor, heb mn hele vriezer vol met vlees/brood ;-) omdat de winkel hier niet om de hoek ligt!
Ik koop 2-3x per week even verse groente (koop wel ´bijna` altijd seizoens groente)

Maar ik zou het gewoon invriezen hoor, 6mnd dan zit je op febr. (krijg je zoveel in de vriezer? wat voor 1heb je,,haha)

@MJ speciaal voor de bruiloft een hele grote gevraagd. ahhahahaah. Met voorbedachte rade. En er komt nog een diepvrieskast bij. Mijn zwager heeft er 1 over en blijkt vroeger van mijn man geweest te zijn. Terug ermee dan ahhahah. Dus ben van plan alles vol te proppen.

Terug
Bovenaan