Wipstoel

Iemand ervaring met de Nuna Lead wipstoel of een andere elektronische wipstoel? Wat adviseren jullie?

Geen wipstoel. Ik vindt het zulke onzin dingen. Vaak liggen ze er veel te lang in en in een houding dat ze zich niet zo goed kunnen bewegen en met goed 9 maanden als ze gaan kruipen heb je ze er niet meer in denk ik.

Ik heb ze zelf nooit gehad zou ze niet willen ook. Ik vindt de box ideaal en anders kunnen ze ook prima op de vloer

Ik ken in mijn omgeving 3 gezinnen met kinderen die wipstoelen hebben en die kindjes lopen fysiek egt achter op mijn kindjes.

Maar goed dat vroeg je niet haha. Ik wil je alleen die advies meegeven denk er goed over na

[quote quote=10502178]Geen wipstoel. Ik vindt het zulke onzin dingen. Vaak liggen ze er veel te lang in en in een houding dat ze zich niet zo goed kunnen bewegen en met goed 9 maanden als ze gaan kruipen heb je ze er niet meer in denk ik. Ik heb ze zelf nooit gehad zou ze niet willen ook. Ik vindt de box ideaal en anders kunnen ze ook prima op de vloer Ik ken in mijn omgeving 3 gezinnen met kinderen die wipstoelen hebben en die kindjes lopen fysiek egt achter op mijn kindjes. Maar goed dat vroeg je niet haha. Ik wil je alleen die advies meegeven denk er goed over na[/quote]
Dat geldt voor elk middel waarmee je de kids 'vastlegt': niet te lang! Dus niet alleen voor een wippertje, maar ook de newborn-inzet van de TrippTrapp, de Maxi Cosi, de kinderwagen/buggy en later ook het 'normale' kinderzitje. Dus als je ze er niet te lang in laat, kan het allemaal. 
Maar wat dat betreft vind ik zo'n gautomatiseerd wippertje ook totaal onnodig. Ze ze dan gewoon lekker in de box. Een 'normaal' wippertje kan op een gegeven moment wel weer handig zijn om wat flexibeler te zijn met voeding/flesje etc...

Hee!
Wij hebben de Nuna Leaf en wil ook even een positief geluid laten horen! Ik heb een super lief zoontje van 12 weken, die weinig huilt. Behalve als wij gaan eten, haha. Wij zetten hem dan in de Nuna Leaf (maximaal een half uurtje, want niet te lang zoals hierboven staat). Hij is dan lekker stil en geniet echt van het wiegen. Af en toe een klein setje is genoeg, hij gaat dan echt een paar minuten heen en weer. Je kan ook een motortje kopen (die noemen ze 'Wind' van ongeveer 100 euro, dan hoef je helemaal geen setje meer te geven). Een voordeel aan de Nuna Leaf is dat kindjes hem ook zelf kunnen wiegen als ze wat groter zijn, zo vergroten ze hun lichaamsbesef en gevoel voor balans.
Ons neefje van vier heeft ook een Nuna Leaf. Hij gaat er vaak zelf inzitten, gewoon om even te tutten. Het is rustgevend voor hem. Kindjes kunnen er tot 60 kilo in. Dus je hebt er echt lang plezier van!
Succes met je keuze maken.

Ik ben ook fan van de Nuna leaf. Vooral tussen 3 en 9 maanden is het leuk. Je gebruikt het maar kort dus ik zou er eentje tweedehands scoren. Zeker geen elektrische want dat is nergens voor nodig. Wel leuk is om een speel boog erbij te kopen. Dan kunnen zichzelf even vermaken. Verder helemaal mee eens dat je de baby er niet te lang in moet zetten.

Geen ervaring met Nuns maar wel de baby Bjorn wipstoel! Is niet elektronisch maar wél ergonomisch. Dus het is niet slecht voor je kindje om in te zitten... met je voet kan je m makkelijk heen en weer wippen en mn dochtertje deed dit al gauw zelf met dr beentjes. Ook kan je de hele zitting eraf halen en wassen én hij blijft mooi!

Een electrische vind ik onnodig, je gebruikt m maar zo kort en ze mogen er maar kort in per keer dus je kan je kind geen uur erin laten wiegen omdat hij dan stil is ;)
En ze zijn behoorlijk duur, dus als je echt een electrische wilt zou ik m tweedehands kopen, er staan er mega veel te koop en binnen 8 maanden gebruik je m al niet meer!

Wij hadden altijd wel een simpel wipstoeltje, gewoon van huismerk van babypark. Ik kon echt niet zonder, een baby wil niet altijd plat liggen en ik kon ze ook niet altijd vasthouden. Zeker niet meer bij een 2e of 3e kindje. Zeker m'n 2e dochter vond het heerlijk om even in de wipstoel te zitten en naar haar spelende zus te kijken. Ze willen soms even in een andere houding dan de lig-houding. Er is niks mis met een wipstoeltje zolang je kindje er per keer max 20 minuten in ligt ofzo.
Ik werk al ruim 10 jaar in de kinderopvang en daar kun je helemaal niet overleven zonder wipstoeltjes, die horen écht bij het interieur en elke baby zit erin, want ze kunnen toch niet continu plat liggen de hele dag? Dat vindt geen enkele baby leuk. Maar een hele dure kopen heeft voor mij geen meerwaarde, ik kon prima uit de voeren met een simpel exemplaar.

Terug
Bovenaan