wipstoel

vanaf wanneer kan ik mijn dochter in het wipstoeltje zetten? Ze is nu 6 weken oud en verveeld zich af en toe duidelijk. Het lijkt me dat ze eraan toe is, kan dat al?
 
voor onze jongste ben ik meteen na de kraamtijd een wipstoel wezen kopen. Hij spuugde veel en ik wilde hem niet steeds vast houden. In de wipstoel kon ik hem een beetje omhoog zetten Vanaf 1 week heeft hij er dus ingezeten en hij vindt het leuker dan de box. "s Avonds valt hij er vaak in in slaap
 
Mijn kraamverzorgster vertelde dat een wipstoeltje mag vanaf 6 weken. Er zijn echter exemplaren die je bijna helemaal plat kan leggen en dan kan het weinig kwaad je kindje erin te leggen. Met 6 weken denk ik niet dat af en toe een tijdje in een wipstoeltje nog veel kwaad kan. Natuurlijk laat je haar toch geen uren aan een stuk erin, maar af en toe een tijdje kan best.
 
Onze dochter heeft vanaf week 1 in de wipstoel gelegen. Met een handdoek hebben we de stoel zo plat mogelijk gemaakt, dat haar ruggetje zo recht mogelijk was. In begin mag het net als bij de maxi cosi niet te lang.
 
ja mijn zoon zit ook al vanaf het begin in de wipstoel, hij vind het ook leuker dan de box want hij kan zo een beetje rondkijken erg handig want zo kun je zelf nog het een en ander doen, bv strijken en ik zet hem ernaast hij vind het enog om naar zijn moeder te kijken die ttaat te strijken.
 
Terug
Bovenaan