wipstoeltje of zitzak?

Hmmm....ik kan maar niet beslissen.
Zal ik een gewoon wipstoeltje kopen of zo'n domoo zitzak?!
Wat denken jullie dat het beste/slimste is?
Zitzak is wel duurder, maar ja, daar kan 't kindje ook nog op zitten tot een jaar of 4/5.

Liefs, prinses

Ons dochtertje Maaike heeft beide (zitzak gekregen van mijn man zijn collega's), maar ik ben meer voor het wipstoeltje, hoor! Daar kan je ze vanaf het begin in zetten, lekker laten spelen en zelfs eten geven (als ze nog neit in de kinderstoel kunnen zitten).
In de zitzak gaan ze toch erg hangen, vind ik.
Groetjes,

Nathalie
(trotse mama van Maaike, 28-09-2007)

Een zitzak vind ik zelf ook wel leuk, maar zie inderdaad wel meer voordelen aan een wipstoeltje;
- makkelijker mee te nemen op visite
- kan je kindje al snel in zitten
- heeft meerdere standen
- je kan hem als een schommelstoeltje gebruiken (je kindje hangt tegen de slaap aan, maar wil nog niet in slaap vallen)
- kan makkelijker spelen met bijvoorbeeld een baby-gym omdat je je kindje hoger op kan zetten
- makkelijker op te bergen

Kortom; een zitzak vind ik zelf ook wel heel erg leuk, maar zie eigenlijk toch meer voordelen bij een wipstoeltje.

hoewel ik die zitzakken er erg leuk uit vind zien.... gaan wij voor baby 3 wederom de wipstoel van zolder halen.
Ze hebben er hier naar volle tevredenheid (van zowel zichzelf als papa&mama) in gezeten dus denk dat baby 3 er ook wel zijn/haar lol aan op zal kunnen. Sowieso gebruikten wij hem niet heeeeeel veel.

groetjes,
Marije

Wipstoel! Naast de voornoemde voordelen, je kan hem met eten op tafel zetten. Zo zit je kindje er lekker bij de eerste maanden. Een zitzak is wel erg leuk. Wij gebruikten altijd het voedingskussen hiervoor. Zelfde effect en die hadden we al!

wij hebben een wipstoeltje gehad en erg veel gebruikt, ook bijv als wij aan tafel zaten en ons zoontje wakker was, we zetten dan de wipstoel erbij op tafel.
En t is altijd een uitgave (wipstoel, campingbedje, babyfoon  etc)... Wij hebben veel van die dingen als kraamcadeau gevraagd: zo zijn opa's/oma's blij dat ze iets tastbaars kunnen geven en t scheelt je zelf enorm in de kosten!!
groetjes mira

Hai wij zaten ook erg te twijfelen of we een wipstoel of een zitzak zouden kopen maar zij toch voor de zitzak van doomoo gegaan. Is echt een aanrader   en het staat ook nog gezelllig in de kamer.

Ik ga ook voor de wipstoel. Puur omdat ik deze al heb en ik het onzin vind om er een zak bij te kopen voor die korte tijd. Ik vind ze wel helemaal super om te zien, maar ik heb nou al zo'n berg met spullen van de oudste. Je weet gewoon niet waar je met de spullen heen moet.

Claudia

Terug
Bovenaan