wipstoeltje

Hoi hoi!
Mijn man en ik willen graag een wipstoeltje kopen. Dat lijkt ons bijv. handig om de kleine in te zetten, als je zelf even wil douchen en de kleine al wakker is.
Maar nu vraag ik mij af of je de maxicosi ook als wipstoeltje kan gebruiken??
We zijn natuurlijk niet van plan om de kleine lange tijd in de maxicosi te zetten, maar alleen maar voor een halfuurtje of zo.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee??
groetjes van Iejoor
23 weken en 1 dag

Ik heb het wipstoeltje heel veel gebruikt, maar vrienden van mij hebben het ook met de maxicosi gedaan.

Ik vond zelf het wipstoeltje prettiger, omdat de baby daar meer in kan bewegen, maar ik denk dat het ook wel even met een maxicosi kan hoor.
Het voeden deden wij bijv ook in het wippertje en een flesje toen hij die kreeg en zelf kon vasthouden.

gr mama van MD

Hoi!

Ons zoontje (nu inmiddels 2,5 jaar) wilde  vanaf week 6 een tijd gehad dat ie absoluut overdag zijn bedje niet in wilde. (gelukkig sliep hij toen 's  nachts al wel door!!!)
Ook de box vond hij maar niks.

Wij hebben  de wipstoel van "baby bjorn" aangeschaft op aanraden van een vriendin. Die kan erg plat en naderhand ook in zit stand.  Hier kun je ze best een tijdje lekker in laten zitten/liggen.  Ons zoontje viel hier in  dan ook regelmatig in slaap.

Een maxi cosie gebruikte (en gaan we weer gebruiken) voor klenie stukjes.  Meestal bleef de maxi cosie gewoon in de auto staan en haalde we ons zoontje eruit.

Je moet opletten dat een kindje niet te veel in de verdrukking ligt met het nekje... Dat is bij een maxi cosie toch wel sneller het geval...Dan kunnen ze moeillijker adem halen en dit kan natuurlijk vervelende gevolgen hebben...

Liefs, Marielle    

Een wipstoel is ideaal!!! Ons 3 weken oude meisje heeft er al veel plezier van en wij ook!!!!!!!! Soms weigert ze overdag in haar wieg te slapen omdat ze gewoon gezellig bij ons wil zijn en dan ligt ze dus prinsheerlijk in haar wipper die tevens een lekker matrasje heeft(dus niet zo'n hard ding). Het is wel belangrijk dat je er eentje hebt die helemaal plat kan want die kleintjes mogen nog niet zitten. Ik vind zelf de maxicosi niet handig hiervoor en die kan ook niet plat en wipt niet. Die van ons heeft ook nog een schommelstand wat erg fijn is als er verdrietjes zijn. We hebben de chicco. Kost 59,95 bij prenatal maar wij hebbrn hem gratis online besteld via airmiles.nl(op de miles dus). Ik vind het echt een superfijne wipper!!

gr.ing

Hoi,

Bij mijn eerste zoontje ( nu inmiddels 6,5jr) heb   ik ook een wipstoel gebruikt. Ik ond het ideaal. Heb er nu dus ook weer 1 in huis.

Volgens mij word een maxi cosie af geraden. Wat ik begrepen heb is dat je kind daar maximaal 2 uur per dag in mag zitten. En daar zit je snel aan hoor! Zo'n wipstoeltje is dan beter voor het ruggetje...

groeten Mizzizzfreak 30w1d

Hoi,

Nee, niet doen. Dat is nou precies wat er mis is gegaan met de eerste maxi-cosi's waardoor er nu een waarschuwing bij zit.
Wipstoeltjes zijn wel ideaal!

Groetjes

Een maxi cosi mag daar idd niet voor gebruikt worden, ivm het ruggetje. In de mc zit je kindje toch meer.
Een wipstoel vind ook ik echt ideaal en is zeker een goede investering. Ik heb hem met de eerst heel veel gebruikt en ook de tweede heeft er veel plezier van.
Ik zou er wel op letten dat er een wasbare hoes omzit. Mijn oudste presteerde het een tijdje om elke ochtend een lekluier te hebben als ze daarin zat.
Dat je hem dan even snel kan wassen is erg handig.
Sil

de maxi cosi zou ik niet doen omdat het inderdaad niet goed is voot het ruggetje....
zoals hierboven al word gezegd.
Wat echt ideaal is is de Doomoo seat. Deze vormt zich helemaal naar het lichaam van het kinjdje en kun je later ook als poef gebruilken, alles is afwasbaar. heb hem zelf op het KDV waar ik werk en ik vind hem ideaal, zelfs beter dan de gangbare wipstoeltjes, die vind ik vaak ook al te ver gevormd. Ikzelf koop nu nog even niets heb ik bij mijn oudtse ook nooit gehad, heb wel een voedingskussen die ik om haar heen legde zodat ze iets rechterop kon zitten. Het beste is sowiespo je kindje gewoon veel te laten liggen, zodat het ook meer kan bewegen....
Groetjes Sandra (35,3 wkn 2e kindje)

Terug
Bovenaan