wipstoeltje

Hallo

Misschien beetje stomme vraag, maar weet iemand vanaf welke leeftijd de baby in een wipstoeltje mag. Kris is nu 10 weken en in de box verveelt hij zich. Hij kan nog niks pakken en het plafond en zijn mobieltje wordt een beetje saai voor hem.
Groetjes Ellen

Volgens mij mag dat al vrij snel hoor. Mijn zoontje vemaakt zich hier al van week 6 in (hij is nu bijna 14 weken). Maar wat wel belangrijk is; net als voor de maxi cosi geldt voor de wipstoel ook de regel, NIET langer dan 1 a 2 uur!!!
Heb je toevallig een speelkleed met van die bogen waar speeltjes/beestjes aanhangen? Zo ja, zet dan de wipstoel onder de bogen, kan 'ie lekker tegenaan rammen en al snel zal hij de beestjes vastpakken (meestal nu nog onbewust, maar erg leuk om te zien!).

Gr Claudia

ze mogen al gelijk in een wipstoeltje. Wel plat natuurlijk, want ze kunnen nog niet zitten. Borus zetten we vaak in het wipstoeltje in de box. En als we dan gaan eten, rijden we de box naast de tafel, dan zit hij er toch een beetje gezellig bij.

Groetjes,
Josie

hoi ellen
waarom is het een stomme vraag hihi valt wel mee toch
daar is dit forum voor, vragen en ervaringen uitwisselen
maar een baby kan al vrij snel in een wipstoeltje liggen hoor
ons dochtertje lag er al vanaf 4 weken in, en ze vond en vind het nog steeds geweldig helemaal met een babygym erboven
en wat voor een maxi cosi telt, telt niet voor een wipstoel op zich      qua tijd dat ze er in mogen liggen. want ze liggen in een wipstoel veel platter
ik werk zelf op een creche en we hebben toen geiinformeerd hoelang een kindje in een wipstoeltje mag zitten en dat is wel wat langer als in een maxi cosi
natuurlijk niet de hele dag , maar het is minder erg dan te lang in de maxi cosi
succes ermee!! en fijn weekend!
groetjes sandra en annique

Hoi,
Ik leg mijn dochter sinds kort ook in een wipstoeltje.
Ze vind het geweldig kan ze mooi alles bekijken.
Maar nu wil ze wel minder in de box liggen terwijl ik dat belangrijker vind want daarin kan ze zich beter ontwikkellen vind ik.
Omdraaien en zo...
Dus misschien is zo'n speelkleed op de grond wat?
Moet zeggen dat ik de vloer op het moment wel te kpud vind om je kind op te leggen ondanks een kleed eronder. Heb namelijk geen vloerverwarming.
Maar zo'n wipstoeltje voor de fruithapjes is wel weer erg handig.
Mijn dochter is nu 16 weken en wil volgende week wel met fruithapjes beginnen namelijk.

Groetjes Kim.

Hoi hoi,

Je kindje mag al gelijk in de wipstoel. Wij gebruiken deze al sinds dat Marten is geboren. Sterker nog: hij lag er al in toen hij 1 dag oud was....
Ik leg hem er in als ik een flesje klaar ga maken en hem veilig wil wegleggen. hij ligt dan met wipstoel en al in de box. Onze keuken is een eindje weg van de woonkamer, hij si dus uit het zicht, dus dan gaat hij wel de box in voor de veiligheid. Met het eten gaat hij met wipstoel en al mee de keuken in waar we eten en staat meneertje vrolijk bij ons op de tafel of op het aanrecht vlak bij detafel. Zo is hij toch bij ons!

groetjes, Misja, mama van Thijmen (bijna 3)en Marten ( 7 weken)

Terug
Bovenaan