wipstoeltje

Ik lees hier regelmatig dat babys in de wipstoel zitten.

Ik deed dit zelf voorheen ook regelmatig maar nu heb  ik te horen  gekregen van een kinderfysiotherapeut dat dat helemaal niet goed is voor het ruggetje.
En dat als de kleine de wereld rechtop ziet, deze niet meer (plat) in de box wil liggen.
Wij hielden Marissa (20 weken) ook regelmatig rechtop op schoot, vanwege het spugen. We hebben nu tips gekregen met betrekking tot het op schoot zitten. Op de vlakke benen leggen, met het gezichtje naar je toe, zodat je toch goed contact kan maken. Verder mag ze niet meer in het wipstoeltje (behalve met geven van fruithapje, anders wordt het helemaal zo'n knoeiboel) en zo min mogelijk in de maxi-cosi. Ze wou op een gegeven moment ook alleen nog maar rustig zijn in de wipstoel. Dus bij ons zat ze er toch wel vaak in. Nu ze er  al een tijdje niet meer inzit, houdt ze het ook veel langer uit in de box en in haar be

Je hoeft je wipstoel niet rechtop te hebben, Yoëll ligt heel vaak in z'n wipstoel, met speeltjes of de babygym en zo 'zit' hij ook bij ons als we eten. Wanneer hij een groentehapje krijgt zetten we de wipper wat rechter, maar anders ligt hij plat.
Juist af en toe met de rugleuning af en toe omhoog stimuleer je ze om rechterop te zitten.
Mijn zus is fysiotherapeut en heeft dit mij verteld. Waar je wel op moet letten is wanneer de wipper rechtop staat en ze naar beneden gaan zakken je ze weer beter plat kunt leggen, omdat er dan te weinig steun in de rug is.

Groetjes Pauline mv Yoëll (10-09)

Ook Lukas zit / ligt regelmatig in de wipstoel (tijdens het avond eten bv). Maar hij ligt meestal. Zitten doe ik inderdaad niet veel.

Op dit moment zit hij wel veel in de maxicosi (die kan ook op het onderstel van de wagen) omdat hij de wagen niet meer interessant vind. Ik ga die vandaag ook ombouwen naar de buggy (kan ook liggen).

Toch wel goed ff te horen wat proffesionals van wipstoeltjes vinden.

Hoi,

Tiara zit ook regelmatig in de wipstoel vind ze helemaal het einde, hij staat nu op stand 1 (is niet plat maar ze zit ook niet echt). Ze speelt hier vaak met haar speeltjes en ik heb niet het idee dat ze het in de box niks vind. In de box en op het speelkleed op de grond vind ze net zo leuk. Ik denk dat de afwisseling juist leuk is voor een kleintje.

Groetjes nancy

Als je alles met mate doet, dan kan het volgens mij geen kwaad. Roos zit de ene dag een half uurtje in het wippertje en de andere dag helemaal niet. Ze vind het wel heerlijk om bij ons op schoot te knuffelen, maar als we haar in de box leggen, kan ze daar ook makkelijk een uur rondkijken.

Helga mv Roos

Terug
Bovenaan