wipstoeltje

A

Anoniem

Guest
vanaf wanneer mag je kleine even in de wipstoel heb hem namelijk wel beneden staan vanwege ruimtegebrek boven....

liefs miranda
36wk,2dag

Hoi Miranda,

Vanaf 14 dagen mag een baby in de wipstoel, mits deze helemaal plat kan. Nog steeds wordt de voorkeur gegeven aan een baby gewoon plat neer te leggen in de box, of later op een kleed op de grond. Zo worden nl de spieren in de nek en de hals ed. beter gestimuleerd om aan te spannen. Een baby die veel in de wipstoel ligt kan "lui" worden omdat in de meeste gevallen de baby rechter op zit dan hij/zij zelf al zou kunnen, bv omdat het zo leuk staat dat hij/zij dan kan rondkijken!

Om een baby "even" weg te leggen kan het dus geen kwaad, maar een wipstoeltje is dus meer voor  baby's die ouder zijn en bv een fruithap krijgen.

Groetjes!! Mirjam (37+1)

Wij gebruikten hem vanaf het moment dat hij fruit kreeg of heeeeeeeeel soms als hij ontroostbaar was en we net zaten te eten.Nooit langer dan een kwartier.Pas na 4 maand dus deden we het wat langer en tot die tijd meestal in bed,box of reiswieg.Ik vind de wipstoel erg doorbuigen voor de ruggetjes

Bij onze dochter ook vanaf het moment dat ze fruithapjes en pap kreeg. En dan niet al te lang. Toen ze eenmaal zelf goed haar hoofdje rechtop kon houden zat ze er wel eens langer in.
Voor die tijd deden we wel veel aan "tummytime" en dat deed ik dan op ons bed, effe lekker op het buikje laten liggen om de nek- en rugspiertjes te laten aansterken. En onze dochter had het ook nodig omdat ze een erg sterke voorkeurshouding had.
Ook hield ik dan m'n handen achter haar voetjes en dan duwde ze zichzelf helemaal over het bed. Toen ze eenmaal kon kruipen was het wel te zien dat we dat gedaan hadden. Echt iedereen zei dat ze nog nooit een baby zo snel hebben  zien kruipen hahahaha.

Miriam (37+3)

Ik was dit keer eigenlijk van plan om de wipstoel als parkeerplaats voor de baby te gebruiken. Ik kan haar nergens alleen laten liggen omdat ik bang ben dat mijn zoontje in zijn enthousiasme haar per ongeluk pijn doet. Daarnaast gooit ie graag met speelgoed. Dus ik had me zo bedacht dat als ik moet koken ofzo, ik haar in de keuken in het wipstoeltje zet. Of als ik moet douchen dat ze dan mee de badkamer op kan. Max heb ik wel eens in de Maxi cosi mee de badkamer opgenomen als ik hem niet alleen wilde laten. Maarja ik zie het wel. Max heeft heel veel in de box en op de bank gelegen in het beginl.

Terug
Bovenaan