<p>Hoi iedereen, ik wil even wat kwijt. Ik ben ook benieuwd of er vrouwen zijn die hetzelfde hebben. Ik ben 26 jaar en heb al 10 jaar een relatie, waarvan ik 5 jaar samenwoon. Mijn vriend wil al 3 jaar kinderen. Hij twijfelt er absoluut niet over. Ik ben al 3 jaar wispelturig. Het ene moment stop ik direct met anti conceptie en kan ik niet wachten om zwanger te worden. Het andere moment krijg ik het benauwd van het idee dat ik zo ineens dus zwanger kan zijn, en wil ik er toch liever mee wachten. Het afgelopen 3 jaar ben ik dus regelmatig gestopt en begonnen met anti conceptie. Nu ben ik sinds juni vorig jaar gestopt. Tot januari wilde ik echt zwanger worden en was ik er echt mee bezig, met ovulatietesten en ‘verplichte’ seks. Ik ben in die tijd niet zwanger geworden. Waar ik toen natuurlijk onwijs van baalde, maar nu toch blij ben dat ik nu niet zwanger ben. Want sinds januari is mijn mindset helemaal anders. Ik wil toch weer even wachten met zwanger worden en wil geen seks meer op vruchtbare dagen (is natuurlijk niet heel veilig, maar zou het kindje houden als ik dan toch ‘per ongeluk’ zwanger zou worden). Wat ik wel zeker weet, is dat ik wel kinderen wil. Maar wanneer, dat vind ik zó lastig. Herkennen vrouwen dit?</p>