wisseld de groei van jullie kindjes ook?

A

Anoniem

Guest
Hoi,hoi,

Het valt me op dat het groeien van Evi erg wisseld. Is dit bij meer kindjes zo?
In mei was ze slecht gegroeid, in juni weer heel goed. Nu ben ik vandaag weer naar het cb geweest en ze is in 6 weken tijd maar 400 gram aangekomen en 1 centimeter gegroeid. Ze is bijna 7,5 maand en  weegt nu 7600 gram en is 68,5 cm.
Ik probeer me niet zo veel zorgen te maken, (is niet nodig vlgs cb) maar toch vraag ik me of dat bij meer kindjes zo is.
Ze doet het verder goed en is tevreden. Het eten gaat nu goed.

groetjes Sonja

Gelukkig wel!

Als die kids zo snel door blijven groeien, zijn ze langer dan wij voor ze 4 zijn! Laura groeit ook steeds minder snel, maar ik weet niet wat ze de afgelopen weken heeft gedaan, want ik ga niet tussendoor wegen. Ik denk dat ze bijna 7 kilo is en ze is nu ongeveer 64 cm en een week jonger dan Evi.

Het eten gaat hier ook opeens beter, misschien groeit ze wel weer op het moment, ik heb geen idee! Volgens mij doet Evi het wel goed hoor!

Groetjes Ilona

goewan-mats groeit keurig, hij zit kwa lengte boven het gemiddelde maar dat is altijd zo, zijn lijn is een mooie lijn zonder haperingen. hij is nu 4 maand en 1 1/2 week en is nu 7360 gram, bijna net zo zwaar als evi van 7 maand! (toch 7) hmm net gelezen nu twijfel ik alweer.

hij is niet dik maar wel lang

oja hij is nu 69 cm, opzich is het wel logisch dat ze nu niet zo snel groeien ze bewegen ook veel meer en hebben nu dus ook een hoop nodig voor de bewegingen en dat gaat dus niet naar de groei, maar zolang ze gezond en tevreden is, zou ik ook tevreden zijn

Mijn zoontje groeit ook in spurtjes. Volgens mij is dat normaal. Dan weer een paar weken alle energie in het groeien stoppen (en dan  van de één op de andere week aan een nieuwe kledingmaat toe zijn), en dan weer een paar weken alle energie in de ontwikkeling stoppen. Maak je geen zorgen!

Ik heb eigenlijk geen idee of hij echt met sprongen groeit. Probeer  elke maand te gaan wegen. En het meten doe ik dan zelf met de centimeter thuis. Dat vul ik dan in in het groeiboek. En daar zie ik dan aan of het goed gaat. Tot nu toe wel. Zowel zijn lengte als gewicht zijn iets  boven het gemiddelde, maar daardoor dus wel weer goed in verhouding.

Hier wisselt de groei ook heel erg. Laatst was Floor in 6 weken maar 200 gram gegroeid, daarom heb ik haar gisteren extra laten wegen. Ze is nu in 5 weken 500 gram gegroeid, keurig! Ze zeiden me op het cb dat wanneer je kindje tevreden en levendig is en 5 plasluiers op een dag heeft alles ok is. Ik ga daar ook maar vanuit. Tja, dat zal er allemaal wel bijhoren.
groetjes,
Ruth

Terug
Bovenaan