Wisselen van kinderopvang ivm prijs net voor start school

<p>Hi allemaal,</p><p>Wij hebben 2 kinderen, onze dochter van 3 wordt in Oktober volgend jaar 4 en gaat dan naar de basisschool, onze zoon van 6 maanden moet nog even ;)</p><p>Onze kinderen gaan 4 hele dagen naar de opvang aangezien wij beide werken. Helaas hebben we geen ruimte in onze nabije omgeving om de kindjes anders onder te brengen. Dit is natuurlijk een behoorlijke kostenpost.... </p><p>Wegens de nieuwe wetgeving gaan de tarieven volgend jaar weer omhoog. Ons kinderdagverblijf is kleinschalig en moet daardoor meer onkosten aan personeel maken. Wij gaan nu omhoog van 7.48 per uur naar 8.55..... de rijksindexering gaat naar 8.02. We moeten dus behoorlijk meer gaan betalen. Maar onze dochter en zo hebben het zo fijn op de opvang. Ik weet niet of we er nu verstandig aan doen om over te stappen naar een andere opvang (overige opvang zitten kwa tarieven tussen de 8.05 en 8.15) </p><p>Ik weet gewoon niet wat we moeten doen, minder werken is geen optie. Mijn werkgever heeft in het beleid staan dat er geen functie onder 32 uur ingevuld wordt binnen mijn huidige functie. Dit zou inhouden dat ik een andere baan moet zoeken. Mijn man kan ook niet minder werken. </p><p>Wat zijn jullie ervaringen met overstappen naar een andere kinderopvang zo vlak voor school? Of hebben jullie andere tips en ideeën om de kosten wat dragelijker te maken? </p><p> </p>
 
Hey,
 
Wat vervelend zeg! Altijd fijn als de kids het naar hun zin hebben... Maar geld blijft ook een lastige questie.
 
Heb je al eens gekeken naar ouderschapsverlof? Dat kan de baas niet weigeren.. Je zou eens kunnen uitrekenen wat het verschil is met dure opvang en een dagje verlof. 
 
Lastige keuze!
 
Heb je alles al betekend via de site van de toeslagen? Wat je terug krijgt en wat je uiteindelijk uit eigen zak moet betalen? Bij ons kdv precies het zelfde wij gaan naar 8,46 per uur :(... Maar volgens de berekeningen die ik heb gedaan ga ik 2 euro per maand meer betalen als nu. De terug gave is toch wat meer geworden. Dus dan valt het voor mij gelukkig allemaal wel mee. Er zijn ook zelfs mensen die uiteindelijk in 2019 zelfs minder gaan betalen dan 2018!
 
 
Ouderschapsverlof is geen optie, onze jongste is prematuur met behoorlijke lange opname dus dat hebben we al "verbruikt".
De berekening die ik heb gedaan geeft aan dat we 200 netto per maand meer gaan betalen. Zou willen dat het om 2 euro ging :p
 
Och, ja dat is wel heel erg veel... :(
Ik zou toch gaan denken dan voor een andere baan of toch in gesprek gaan voor minder uren. Je gaat misschien nu wel in verhouding mee betalen aan kinderopvang voor een dag dan dat je salaris krijgt? Dat zou wel erg zonde zijn. Dan kan je beter lekker een mama dag hebben als je begrijpt wat ik bedoel ?
 
Terug
Bovenaan