Wisselen van school

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik weet niet of ik het hier juist plaats maar we zitten met een moeilijke keuze. Onze oudste zoon wordt in november 4 en dan zou hij in principe naar school mogen. Nou wonen wij aan de grens met België en gaat hij sinds september vorig jaar daar naar het schooltje toe. Hij heeft het daar heel erg naar zijn zin en zo verlegen hij in het begin was, zo open gebloeid is hij nu. Een heel ander kind. Maar nu ons dilemma, gaan wij hem in november gewoon hier naar school doen of gaan we hem in België het schooljaar afmaken en pas naar hier doen als hij 4 jaar en 10 maanden is? Als hij naar hier gaat start hij in september niet meer in België want dat wil ik niet voor de 2 maanden. </p><p>Wie heeft er een tip voor ons wat jullie zouden doen?</p><p>Groetjes Marjolein </p>

Hoi Famkeh, 
Waar hij nu zit is echt alleen maar de kleuterklasje. Dus hij zal sowieso daar weg moeten. In België zijn ze pas leerplichtig als ze 6 zijn dus daar zitten 3 kleuterklasje. Hij zit nu in de 1e en zou volgend schooljaar naar het 2e kunnen  

Hoi bonusmama,
Dat hebben we inderdaad beslist ook. Hij mag in september al starten met oefenen en dan als hij 4 is mag hij hele dagen komen. 
Groetjes Marjolein 

Terug
Bovenaan