wisselend

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

wij zijn nu ongeveer 5 maanden bezig om zwanger te mogen worden.
alleen vraag ik me af hoelang het duurt voor dat er een vaste tijd voor ongesteld worden staat.

ik heb 12 jaar lang de pil geslikt.
nu is het zo:
vanaf 6 februari zonder pil.
Maart 32 dagen
April 34 dagen
Mei: 31 dagen
juni: 30 dagen

waar moet ik nou vanuit gaan voor het berekenen van de vruchtbaarse dagen? en hebben jullie hier ook last van of gehad?

Lisje3

Hey meid,

Na zolang de pil te hebben gebruikt heeft je lichaam de tijd nodig om weer op de rit te komen. Je hebt 12 jaar lang geen cyclus gehad dus het is niet zo gek dat het nu niet meteen regelmatig is. Ik zou het rustig afwachten. Volgens mijn ha zijn de meeste mensen 6 tot 12 maanden bezig om zwanger te raken. Je hebt per maand maar 15 procent kans op een zwangerschap en dan nog worden van de bevruchte eicellen er 1 op de 3 weer afgestoten. Dit gebeurt al heel vroeg dat de meeste vrouwen het niet merken en een heftige ongi hebben of een paar dagen later dan normaal ongi worden.

Voor het bereken van je vruchtbaarste dagen kun je googelen op ovulatie berekenen. Daar kom je heel veel site's tegen waar je je cyclus kunt invullen. Ik zou de langste en de kortste invullen, kijken welke datums eruit komen en in die tijd veel klussen!

Het is een heel verhaal geworden, maar hopelijk heb je hier iets aan!

Succes!
Liefs ciomama

hoi hoi,
ik heb gelezen dat je dan het gemiddelde moet pakken en rond die datum flink klussen!!

Dus dan zou het bij jou 31,75 dus das dan een cyclus van gemiddeld 31/ 32 dagen.
Dat kan je dan invoeren op van die site's die je ovulatie kunne berekene!!

Succes!
Liefs

Dat is toch een heel regelmatige cyclus? Er zijn maar weinig vrouwen die exact na een bepaald aantal dagen ongesteld worden. Bij mij zat er ook altijd spreiding in, ergens tussen de 29 en 34 dagen. Vaak een dag of 31 - 32. Ik vermoed niet dat het nog regelmatiger zal worden bij je, het lichaam is geen machine.

Je vruchtbaarste dag ligt een dag of 14 voor je menstruatie. Dat betekent dus dat je normaal gesproken ergens tussen dag 16 en 20 ovuleert. Hou een week aan, ergens tussen dag 15 en dag 21, dan zal je altijd goed zitten. Gewoon regelmatig vrijen, dan is het heus een keertje raak.

En wil je meer weten ga dan temperaturen, ovulatietests doen of lees meer over vruchtbaarheidskenmerken. Ik heb veel gehad aan www.fertilityfriend.com.

Succes!

Hey Larissa,
Ik ben het eens met het berichtje van mama van 33008.
Ik vind je cyclus ook regelmatig, volgens mij hebben niet veel vrouwen het standaard elke maand hetzelfde.
Mijn huisarts vertelde mij dat het 'ontpillen' meer een term is dan inhoud heeft.
Als je een eisprong hebt (te meten via ovulatietesten of temperaturen) dan ben je niet aan het ontpillen en gewoon een goeie kans om zwanger te worden.
predictor.nl is een goeie site om je vruchtbaarste dagen te berekenen en zou ik gewoon een gemiddelde nemen van afgelopen cyclussen.

Heel veel succes!

elientje08 heeft volgens mij gelijk. Ontpillen hoeft niks te zeggen. was na 15 jaar met de pil gestopt en dezelfde maand nog zwanger!
succes en groetjes

Terug
Bovenaan