Wisselende klachten 6wkn zwanger

<p style="text-align: center;">Hoi allemaal,</p><p>Wederom een topic wat toch vooral gaat over mijn onzekerheid over mijn prille zwangerschap van 6+2. Vanaf NOD last gehad van misselijkheid die erger werd maar zonder te spugen tot 3 a 4 dagen geleden. Mijn borsten zijn wel groter geworden en mijn tepels donkerder maar mijn borsten zijn niet gevoelig en ook niet geweest. Ik heb de laatste 2 dagen bijna geen last van misselijkheid meer heb maar meer gewoon een afkeer tegen bepaald eten en ik merk dat ik de laatste dagen ineens moeier ben. Ik maak me ontzettend zorgen omdat die misselijkheid ineens zoveel minder is en ik dus verder niet echt klachten heb. Als je hierop gaat zoeken kom je al snel op een miskraam of missed abortion. Zijn er meer mensen waarbij de klachten zo snel ophielden of zo wisselen per dag? </p><p>Ik hoop dat ik misschien door jullie ervaringen nog mijn rust kan houden tot as maandag, dan heb ik mijn eerste vroege echo.</p><p>Liefs van een onzekere prille zwangere</p>

Bij mijn eerste zwangerschap verdwenen alle klachten plots met 7 wk. Dat vond ik enorm vreemd maar inmiddels weet ik dat klachten door de zwangerschap heen gewoon erg wisselen in hevigheid en bij iedereen echt anders is. Ik kreeg gewoon een gezond kindje en dat verdwijnen van klachten had dus geen enkele betekenis 

Ha!
Het is heel normaal dat de symptomen in het begin zo wisselen. Dat komt omdat je hormonen zo aan het veranderen zijn en dat geeft andere signalen af aan je lijf. Aangezien je lijf probeert om te gaan met al die veranderingen, zorgt dit voor veranderende symptomen. De eerste 12 weken zal alles het meeste wisselen, na je eerste trimester wordt het wat rustiger. Ik heb zelf bijvoorbeeld tot 16 weken alleen maar boven de wc gehangen om over te geven, maar mijn borsten voelde ik niks aan. Je kunt je verloskundige bellen als je onzeker bent, maar zij zullen je waarschijnlijk ook vertellen dat zolang je nog symptomen hebt, er niet veel reden is om er vanuit te gaan dat het mis gaat. En daarnaast: ik ken genoeg verhalen van vrouwen die de hele zwangerschap nergens last van hebben gehad en gewoon een gezond kindje op de wereld hebben gezet ;) 
Dus probeer vooral te genieten voor zover dat kan! En wisseling in klachten is normaal, zolang je ze maar iedere paar dagen blijft opmerken. De meeste vrouwen die een miskraam krijgen, hebben van het een op het andere moment helemaal niks meer, alsof alles op een moment stilvalt. Zolang dat bij jou niet is, is er waarschijnlijk niks aan de hand!

Hoi hoi,
Heel herkenbaar hoor! Bij mijn 1e was ik ziek, zwak en misselijk.
Nu zwanger van onze 2e en ook helemaal nergens last van..
Elke zwangerschap verloopt zo anders, en vergelijken is niet handig. Googlen ook niet trouwens?
Daar kom je vaak alleen maar enge dingen tegen.
Ik ben nu al 26 weken zwanger zonder klachten.
Het komt goed! Heel veel succes bij jullie 1e echo! 
Groetjes Siska.

Heey, je klachten zijn niet WEG he, je bent nu enorm moe en hebt afkeer tegen eten. Dat zijn óók klachten. Als je ineens niet meer zwanger had, had je niet anderr klachten in de plaats.

ik snap je zorgen hoor, maar it's out of your control. Geniet van het niet misselijk zijn en veel succes met wachten op de echo. Dit duurt zoooo lang. 

X Miss Mara (5+2 en ook aan t wachten)

Terug
Bovenaan