Wisselende voedingsschema

Hoi allen,Ik merk dat ik niet consequent ben met mijn voedingsschema en ik vroeg mij af of ik het wel goed doe. Kleine van 7 maanden wilt fles niet echt. Hij drinkt het maar half op en daarna mix ik het met pap of brood. Ook de tijden wisselen bij mij. Ik ga in op zijn behoefte. Als ik schema volg van consultatie dan lijkt het alsof ik hele dag door bezig ben met eten. Dat haal ik helaas niet. Zouden jullie je mening kunnen geven of mijn zoon wel genoeg binnen krijgt?<br /><br />07:00 fles 180 ml fles<br />11:00 fruit gepureerd 200 ml met 2 kleine keuken appel koek<br />16:00 fles 100 ml fles + 100 ml pap<br />19:00 gepureerde lasagne 250 ml<br />23:30 110 ml fles<br />Totaal fles 390 ml<br /><br />7:30 150 ml fles<br />11:00 fruit gepureerd 200 ml met 2 kleine keuken appel koek<br />14:30 180 ml fles met brood margarine en mangojam<br />18:30 200 ml lasagne en yoghurt en paar eetlepels water<br />Totaal fles 330 ml<br /><br />04:00 180 ml fles<br />10:00 180 fles en 1 snee brood met boter/pindakaas/mangojam<br />14:30 bord met halve banaan 1 appel 2 koekjes en 50 ml fles<br />18:00 200 ml pompoensoep en 15 babylepels water<br />21:00 130 ml fles<br />Totaal fles 540 ml<br /><br />*ik maak wel alles zelf en vers. Hij krijgt geen potjes. Ik wil hem zoveel mogelijk vers aanbieden. Mocht het een keer echt niet uitkomen, dan hebben we wel 2 potjes achter de hand. Tot nu toe gelukkig niet hoeven gebruiken.<br /><br />

groeit je kindje goed en heeft hij genoeg plasluiers? zo ja: dan krijgt hij genoeg binnen. 
Dat de tijden wisselen maakt volgens mij ook niet zoveel uit, ik gaf borstvoeding op verzoek dus die tijden wisselden ook heel erg. 
Zijn de schema's in je verhaal voorbeelden van de laatste 3 dagen? dat kan ik niet goed opmaken uit je verhaal.

Hoi hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Hij heeft genoeg plas en poepluiers. Voorbeelden zijn van de afgelopen 3 dagen.

Als ik naar CB schema kijk dan moet hij 6x op een dag eten krijgen en minimaal 500 ml melk. Dat red ik niet. Ik maak mij daarom een beetje zorgen.

Afgelopen week naar CB gegaan en groei was volgens hen goed.

Als ik je schema zie valt me op dat er een groot gat zit tussen de ochtend en middag waarop hij geen eten of drinken krijgt. Je hebt inderdaad niet veel eet momenten maar als je kindje geen behoefte heeft nu prima toch. Dan kan over een maand zo maar weer anders zijn

ik herken trouwens wel wat je zegt 'hele dag bezig met eten', dat idee had ik ook rond die leeftijd!
volgens mij doe je het zo prima, je kunt ook beginnen met af en toe wat water aanbieden. ook kun je een 'ontbijt' gaan geven, wat brood of pap bijvoorbeeld. die 500 ml melk kun je ook gedeeltelijk vervangen door een beetje yoghurt, bijvoorbeeld als toetje. 

Veel kindjes hebben toch wel baat bij wat structuur en regelmaat. En op gezette tijden eten hoort daar ook bij. Natuurlijk hoeft het niet op de minuut, maar jouw 3 dagen zijn wel heel verschillend.
Als jouw kindje gewoon vrolijk is en elke dag goed en makkelijk slaapt, verander dan vooral niets. Maar als dat niet het geval is: probeer dan echt wat meer regelmaat aan te brengen.
En qua hoeveelheden: groei en voldoende luiers zijn de belangrijkste indicator, maar dan nog is 330 ml voor 7 maanden wel érg weinig hoor. Die 540 (dus een flesje extra) is geschikter voor die leeftijd.

Terug
Bovenaan