wisten jullie dat

Ik was vandaag bij de vk. Ze ging een lab formulier meegeven voor bloedsuiker onderzoek. Ik dacht nog waarom nou... De eerste was meer dan 4 kg en dat is een risicofactor op zwangerschapsdiabetes. Er komt bij ons ouderdomskwalen suiker in de familie voor, dat wad de volgende risicofactor en ik heb wat overgewicht dus nog 1. Balen, ik wist helemaal niet dat ze dan preventief bloedonderzoek doen. Moet he nuchter komen, wordt je geprikt. Krijg je suikeroplossing, na twee uur wordt je weer geprikt. Begreep dat je daar moest blijven... Ik vroeg nog of ik het kon weigeren :) maar dat had ze liever niet. Ik snap ook het nut en risico maar ik heb nooit wat moet eerst uitzoeken waar ik moet gaan prikken.

Jup, ik ken hem en moet hem ook (weer) doen, ik moet ervoor naar het ziekenhuis. Kan niet bij onze gewone prikpost :(

Ik moet hem doen omdat ik een BMI heb die net boven een bepaalde grens zit. Maar verder zijn alle waardes steeds prima en heb ik verder geen risico factoren. Dus ook bij mij echt een preventief onderzoek. Uit de categorie: het is dat het moet...

Maar idd, je mag niet weg die twee uur, en ohja dat drankje is echt MEGA goor en moet op (neus dicht en gaan met die banaan)!

Gedeelde smart....ik mag over 4 weken :,(

Haha dat van dat drankje had ik niet hoeven weten hoor, ik was er al bang voor. Ik vroeg nog of ik mocht weigeren, de vk keek niet zo blij. Maar goed voor het goede doel.

Ik zal ook maar eerst checken of het bij ons kan. Is alleen tussen 7.00 en 11.30... Als je dan 2 uur moet zitten.... Moet je nog plannen ook.

Ik ga volgende week. Bedankt voor het gedeelde smart bericht doet me goed.

Wist t niet. Heb wel moeten prikken maar gewoon de standaard dingen. En ik heb ook licht overgewicht. Maar als t in je familie voorkomt is t wel zo goed om te doen,kunnen ze je in de gaten houden evt. Hoe vervelend t ook is.

4atas beste is zo vroeg mogelijk en zorg dat iemand je oppikt je kan namelijk goed misselijk worden dat had ik laatste keer iedergeval en moet over 5 weken weer bleh. En neem wat te lezen mee. Bij ons is het ook van 7 tot half 12 en suiker doen ze expres ook maar tothalf 10 je mag geen minuut te laat wezen. En het zijn 2 wegwerpbekertjes vol die je binnen 5 minuten moet opdrinken. Ik had bij Nick zwangerschapsdiabetes.

Ja was al van plan om 7 uur op de stoep te staan, Jan het maar gehad hebben. Hoor je gelijk de uitslag, nee zeker wordt opgestuurd naar lab.

Poeske, is het bij jou vastgesteld door dit onderzoek of had hé symptomen?

Ik wilde pas een tijdschrift kopen, maar vond het te duur. Dat ga ik nu alsnog uit nijt doen om daar te lezen haha verzacht het leed Misschien.

Die bekertjes gaan wel lukken:) ben ook niet zo moeilijk en zeurderig dat moet dat moet. Ik ben nog steeds verkouden en kon het er niet bij hebben. Snap wel waarom het moet.

Uitslag kreeg ik bij mijn volgende verloskundige bezoek pas te horen. Vooral de mededeling dat een niet-zwanger persoon zelfs jaloers op de waardes mocht zijn, was dan wel weer fijn om te horen.

Ik was trouwens verbaasd dat het meteen om 7 uur al zo druk was (was echt al nummertjes trekken). De suiker had overigens bij ons wel een eigen rij die sneller ging als de overige prikkers.

Maar de bekertjes zijn wel goed te atten. Neem wel kauwgom, flesje water ofzo mee, dat je die smaak weg kan spoelen na die twee uur ;)

Terug
Bovenaan