wit gelig vocht uit tepel, niet zwanger. Wat is dit?

Hallo Dames,

ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort , maar zou toch graag jullie ervaringen en meningen horen.

wij zitten in ronde 17, heb 2 april mijn laatste NOD gehad.
nu heb ik sinds een tijdje dat er er wit/geel vocht uit mijn tepel komt.
ik kan niet zwanger zijn, heb mij eisprong nog niet gehad.

ik voel me er niet helemaal happy bij, moet ik me hier zorgen om maken?
weet iemand waar dit door kan komen?

kunnen jullie me geruststellen?

alvast bedankt meiden, liefs Saarj

jeetje! geen idee hoor! klinkt wel raar...... maar misschien dat je toch zwanger bent? dat je ei eerder is geweest? ik weet het niet hoor! maar misschien kun je beter even de huisarts bellen? voor je eigen gemoedsrust ook beter denk ik! sterkte ermee!

ps wat is het lichaam van een vrouw toch vreemd he??

imme xx

Ik heb dit ook wel eens. Soms een druppel vocht uit mijn tepel. Meestal is het geel/gelig. Geen idee wat het is. Ik dacht dat het wel gewoon met mijn hormonen te maken zou hebben.

Als je weet wat het is, dan hoor ik het graag!

Hai meiden,

ik heb veel vocht (wit-gelig) uit mijn tepels sinds miskraam juli 2006. ik heb me laten onderzoeken op verstoring van hormonen en daar kwam niets uit. tepelvloed wordt veroorzaakt door het hormoon prolactine. volgens mijn huisarts en gyn kan het allemaal geen kwaad.  maar blijf niet in je tepels knijpen om te kijken of het vocht er nog zit. net als na borstvoeding, moet het "verdrogen", en dat kan alleen als de borsten NIET gestimuleerd worden. een overstimulans van het hormoon kan een signaal aan je lijf afgeven dat je zoogt, en dat kan een eisprong doen uitstellen. maar maak je daar geen grote zorgen over, ik ben inmiddels 18 weekjes zwanger, en de tepelvloed is zo goed als  weg, alleen nog beetje helder vocht.

Mijn persoonlijke theorie is dat mijn geest zo met kindjes bezig was(is) dat na de miskraam mijn geest maakte dat mijn lijf niet "mocht" ontzwangeren ofzo. The mind is a powerfull thing!!! heb daarna nog miskraam gehad en nu dus eindelijk het echte werk.

Maak je dus vooral geen zorgen, het is volkomen natuurlijk, maar laat je "ronde meiden" wel beetje met rust, zodat ze zich  kunnen "herstellen"  (ook je partner vragen lief voor ze te zijn).

succes
xxx Annette (18 wk)

hai Anette,

Bedankt voor je duidelijke verhaal!
ik moet zeggen dat het me geruststeld. heel erg bedankt.
ik vond het allemaal zo raar, dat je je gewoon druk gaat maken.
en dan die verhalen die je op het internet tegen komt. brrrrrrr...........
dat is helemaal eng.

liefs Saarj

Hallo Dames,

Gelukkig zijn er meer meiden met dit phenomeen zeg! Ik heb dus al meer dan een jaar deze wit/gele afscheiding uit mijn linker tepel (ben nog nooit zwanger geweest).  Heb er zelfs al een echo voor gehad, maar ze kunnen dus niks vinden. Maar de afscheiding is nog steeds niet weg. Als ik er dus niet aan zit, zie je ook niks, puur als je er dus inknijpt. Begrijp dus nu wel dat ik er af moet blijven. De dokter zei nog dat ik eventueel een soort van punctie kon krijgen om te zien waar het vocht weg komt, maar daar heb ik vanaf gezien omdat het me nogal een pijnlijke procedure leek. Ik hoop nu maar dat het niet te veel van invloed is op mijn eisprong. Heb namelijk een ronde ovulatie testen gebruikt en die gaven dus geen eisprong aan, ben nu aan het tempen, maar ook daar kom ik nog niet helemaal uit! We zitten nu in ronde 5 dus moeten het nog maar even rustig de tijd geven. En moet zorgen dat ik me dus niet te druk ga zitten maken! Maar ja dat is makkelijker gezegt dan gedaan!

Bedankt voor het advies meiden!

Liefs Ponoka

hoi Saar,

wil je niet ongerust maken, maar heb dit nmlk ook gehad! heb verschillende keren bloed laten prikken en daar kwam steeds uit dat ik een te hoog prolactine gehalte heb!
het kan inderdaad een eisprong belemmeren en aangezien je al in ronde 17 zit zou ik als ik jou was het er toch met je huisarts over hebben!

heb me er toen heel erg in verdiept en er bestaan wel medicijnen om de prolactine te onderdrukken dus er is zeker wat aan te doen!

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Veel liefs KV

Terug
Bovenaan