wit wegtrekken na prikjes

hoi!
Gister naar het cb geweest voor 2 prikjes voor mijn dochtertje van 9 weken. Ze moest hard huilen en daarna ineens werd ze spierwit en slap, de wijkverpleegkundige haalde de arts erbij maar ze wisten het ook niet. Waarschijnlijk een soort van flauwte door de pijn. ik schrok me echt dood, ik dacht, die piept er tussen uit, ik had gelijk tranen.
Hebben jullie kindjes dat ook weleens gehad?

groetjes
Petra

hallo,

Ik herken dit dus ook. Mijn zoon was ook rond het aantal weken als de jouwe het waren de eerste prikjes die hij kreeg. Ze had de eerste gezet en toen kwam de tweede en toen deed ie helemaal niks meer, hij werd rood en vervolgens wit en ook bij mij werd de arts er bij gehaald en toen kwam hij weer bij. Ook is het me thuis eens gebeurd ik had hem de fles gegeven wou hem omhoog zetten voor te boeren toen hij vervolgens weer zijn adem inhield hij deed weer niks, ik had gehoord dat je hem dan moet laten schrikken( heb hem met de blote billen op het aanrecht gezet en toen kwam ie weer bij )  en dat ze dan weer bijtrekken maar het is een heel akelig gezicht ik weet er alles van ben toen ook erg geschrokken. Maar tot nu toe heeft ie het niet weer gedaan ( hij is nu 22 weken ) hij reageert echter wel erg heftig op pijn weet niet waarom???? Ben ook bij de arts geweest maar dit deden kleine kinderen wel vaker dus..... en tot nu toe is er nog niks gebeurd. Dus er is hoop. Ik snap wel dat je iedere keer weer angst hebt met de prikjes heb ik nu nog  . Verder wens ik je veel succes.

groetjes rennie

Hoi Petra,

jeetje wat eng zeg, je bent je vast een ongeluk geschrokken! Gelukkig is alles weer goed, hopelijk blijft het bij deze ene keer. Al kan ik me voorstellen dat je tegen de volgende prikjes erg op ziet.

Yanick moet over een uurtje weer prikjes (zijn tweede keer). Hij was wel heel zielig na de eerste keer.

Rowan heeft vandaag zijn 2de ronde inentingen gehad. Dit keer viel het reuze mee. Bij de eerste prik gaf hij geen kick en bij de 2de wel. Dit was ook weer vrij snel over. Ik heb hem wel paracetamol in vloeibare vorm gegeven en dat helpt wel. Nu afwachten of hij koorst krijgt, maar het viel deze keer echt mee. Nu volgende maand nog een keer en dan zijn we er voorlopig van af. Gelukkig.

Groetjes,

Annemiek

Terug
Bovenaan