Witte aanslag tong hoort dat bij zwangerschap?

<p>Goede middag dames! </p><p>Vanochtend wakker geworden met een hele witte tong, aanslag heet dat geloof ik. Nu poets ik mijn tanden en tong altijd en heb ik een goede mondhygiëne. </p><p>Na poetsen was het ook weer even weg, later op de dag ontstond er weer een witte aanslag op de achterkant van mijn tong. Ook produceer ik heel erg veel speeksel (meer een soort water). </p><p>Kan dit duiden op een zwangerschap of heb ik gewoon last van een vieze tong haha.!? </p><p>Ervaringen? </p><p> </p><p>Liefs, </p><p> </p>
 
Ik zou even langs de huisarts gaan, misschien is het wel spruw.
Witte aanslag komt daar meestal uit voort.
 
groetjes siska
 
Het is niet zo eng als het klinkt hoor! Is een schimmeltje en goed te behandelen..
Alleen kan ik je niet vertellen of het verband houd met een zwangerschap. Minder suiker gebruiken is een optie misschien?
 
Bij zwangerschap is het normaal om meer speeksel aan te maken. Heb er zelf ook last van. De witte aanslag weet ik niet. 
 
Witte aanslag kan van alles zijn... maak je tong gewoon goed schoon met tandpasta en een tongschraper iedere dag, mocht het dan nog in grote mate aanwezig zijn kan je altijd informeren bij de tandarts die gaat namelijk over de hele mond en niet alleen de tanden en kiezen ?
 
Spruw lijkt me niet. Onder invloed van hormonen veranderd en van alles, ook je tandvlees is gevoeliger voor ontstekingen doordat het sneller reageert op tandplak. Aanslag op de tong ontwikkelt ook sneller! Sowieso verstandig om eens een mondhygienist te bezoeken tijdens je zwangerschap, kan ze je gepaste tips geven over je mondverzorging
 
Dank jullie wel dames voor de adviezen. Ik poets mijn tanden en tong sowieso ieder dag. Ik kijk het even aan tot maandag, en als het dan nog steeds is of erger bel ik even de tandarts of huisarts. Bellen kan nooit kwaad haha. 
 
 
Terug
Bovenaan