witte afscheiding

A

Anoniem

Guest
hallo

ik heb een vraagje. Wanneer je witte dikkige afscheiding hebt , is dan je vruchtbare periode voorbij?
Ik heb een cyclus van 25 dagen, en was op 21 september voor het laatst ongesteld.
Ik ben pas nieuw, dus heb nog vele vragen, hihihi.

He Miepie,

Rond je eisprong, dus vruchtbare periode, is je afscheiding wat dikker en plakkeriger (in de boeken wordt het nogal eens vergeleken met eiwit, waar je draden van kunt trekken). Dit kan een paar dagen duren, en het klopt dat op het laatst de eisprong al voorbij kan zijn. Aangezien je na de eisprong nog maar kort de tijd hebt om bevrucht te worden (je eitje leeft maar een dag), is het handiger om vlak voor de eisprong te klussen. Maar ja, dan moet je dus wel weten wanneer dat is.....

Misschein doe je dat al, maar het is handig bij te houden hoe je cyclus is. Dus; wanneer ongesteld, wat voor soort afscheiding etc.
Normaal gesproken is je eisprong 14 dagen voor dag 1 van je menstruatie.

Hopelijk heb je hier wat aan. Vraag eht gerust als je meer wilt weten!

Lfs Joet

Nog een keer...als je cyclus 25 dagen is (ben je regelmatig?), is het waarschijnlijk dat je ongeveer  op dag 11 (eerste dag van menstruatie is altijd dag 1) je eisprong hebt. Je kunt het beste die week ervoor om de dag klussen. zaadcellen kunnen   wel een week blijven leven, dus die kunnen dan rustig wachten op het eitje.....
Wat een technisch verhaal he!!?? Zet het tijdens het klussen maar uit je goofd en geniet ervan    !!

lfs Joet

Hallo Joet,

bedankt voor je uitgebreide reactie. Fijn! Hier heb ik wat aan en idd mijn cyclus is zoals het nu loopt regelmatig ( 25 dagen).
Als ik meer vragen heb dan stel ik ze graag.

Miepie

Terug
Bovenaan