Witte bloedcellen urine

<p>Hallo</p><p>ik ben nu 32 weken zwanger en heb sinds 2 dagen veel last van de onderbuik en vaak naar de wc maat kleine beetjes plassen, heb gisteren urine ingeleverd en daarna is het gelijk op kweek gezet , er zijn veel witte bloedcellen gevonden maar geen ontsteking , maak me tog beetje zorgen meer mensen dit gehad ?</p>

Volgens mij jij zelf al een keer of 3 eerder? Als ik het me goed herinner heb je al vaker urine ingeleverd. Als daar telkens geen uwi uit komt, zul je dat gewoonweg echt niet hebben. Vaak beetjes plassen is normaal tijdens een zwangerschap. Ook buik hoort er helaas gewoon bij 

Ik zou zeggen, vraag het eens na bij je eigen huisarts of de assistente. Zij checken je urine, dus kunnen je vast en zeker ook iets vertellen over de uitslag. Want het maakt nogal uit hoeveel en hoe de andere waardes zijn. Met alleen de info die jij beschrijft, kunnen mensen op een forum je niet verder helpen.. Succes! 

Witte bloedcellen zitten ook in je urine als je wat last hebt van vaginale afscheiding, dit hoeft dus niet altijd op een ontsteking te duiden. Een urinekweek is standaard bij zwangere vrouwen met klachten, waarbij de urine niet helemaal “schoon” is. Niets om je zorgen over te maken, gewoon om zeker te weten dat je geen blaasontsteking hebt!

Terug
Bovenaan