Witte broodsweken


Hoi Dames (en Heren),

Ik heb een dillema en jullie kunnen mij ongetwijfeld helpen bij het oplossen van dit probleem aangezien jullie ook mama's zijn net zoals ik.
Ik heb van mijn man kado gekregen 2 tickets voor een cruise in het caraïbisch gebied. Hij zegt dit is voor de wittebroodsweken die we nooit gehad hebben toen we gingen trouwen. Heel aardig, maar nu komt het probleem (jullie voelen het al aan): ik heb een zoontje van bijna 2 en ik voel me zooooo schuldig om hem achter te laten voor die 2 weken. Mijn ouders zeggen tegen mij dat ze meer dan bereid zijn om op hem te passen. En dat het zoiezo verstandig is om hem achter te laten, omdat wij dan meer kunnen genieten.
Het klinkt misschien stom, maar ik ben trouwens ook een heel klein beetje bang dat hij mij vergeet of boos op me blijft.

Wat denken jullie hierover?

Alvast bedankt.



 
Hoi,

Mijn man en ik hebben in een soortgelijke situatie gezeten: wij wilden trouwen aan boord van een cruiseschip en aansluitend lekker cruisen (ook in het caribisch gebied). In de periode dat we die plannen maakten, bleek ik "ineens" zwanger te zijn. Na de geboorte van onze dochter hebben we besloten om te trouwen in NL en de cruise uit te stellen totdat onze dochter een jaar of 6 à 7 is.

Voor ons persoonlijk is het heel simpel: wij kunnen ons meisje  (nu 20 mnd.) nog geen nacht missen, laat staan 2 of 3 weken. Dat wordt dus weinig  genieten van een vakantie zonder ons kind en dan is de beslissing om het uit te stellen zo gemaakt. Meenemen op deze leeftijd is geen optie. Daar hebben ze niets aan en wij vervolgens ook niet. Bovendien bestaan er leuke Disney-cruises  dus daarom gaan we over een paar jaar, als ze oud genoeg is om het echt te beleven en te beseffen. Dat maakt het voor ons ook veel leuker!

In jouw geval: ik zou me sowieso niet schuldig voelen naar je kind toe. Ik kan me nl. niet voorstellen dat  jouw kindje boos blijft dat jij zonder hem weggaat of jou vergeet. Zeker niet op deze leeftijd!  Dat besef is er nog niet volgens mij. Als jij en je man graag met z'n 2-en van een cruise willen genieten, dan moet je dat zeker doen! En je kent je kind zelf het beste: kan ie zich nu al vermaken als er iemand een dagje op hem past? Of is het tranen met tuiten als ie gescheiden is van jou/jullie? Je kunt ook een logeerpartij proberen bij opa en oma en kijken hoe je zoontje daarop reageert. Als je merkt dat het goed gaat, is het voor jou (gevoelsmatig) gemakkelijker om 2 weken weg te gaan. Want het is inderdaad geen goed plan om hem op deze leeftijd met jullie mee te nemen, dan hebben jullie geen van allen er iets aan!

Ik kan uit jouw bericht niet opmaken of jouw man ook de vader van jouw kind is... want maakt de beslissing om zonder kind op vakantie te gaan ook anders, kan ik me zo voorstellen.... Voor jou zwaarder dan voor hem. Wat niet wegneemt dat jouw man hem ook zal missen!

Probeer eerst voor jezelf uit te vissen of je zolang zonder je zoontje kunt/wilt (want als je dalijk met z'n 2-en op die boot zit en je mist hem enorm, dan heb je nog niets aan je vakantie). Zo ja, dan kijken hoe je zoontje het ervaart om zonder mama te zijn (logeerpartij).

Veel succes met de beslissing en alvast een fijne vakantie... wanneer je ook gaat

Groetjes, Donna
 
Hai.

Zeker lekker samen op vakantie gaan!!

Mijn ouders gingen vroeger elk jaar 2 á 3  keer op vakantie , 1 keer met ons en 1 á 2 keer gingen zij dan samen. ze gingen 1''a 3 weken weg was verschillend.
Ik sliep ( vanaf mijn  dat ik 6 mnd oud was)  dan de ene keer bij de ene opa en oma en de andere keer bij de andere opa en oma.  ik heb  een geweldige tijd gehad bij mijn opa/oma's ik heb er nog steeds leuke herinnieringen aan van die tijd. helaas leven zij nu niet meer, maar de herinneringen blijven, ze zijn veel waard geweest.we hebben daardoor misschien ook een leuke band met ze gekregen!

Als ik er was dan gingen we leuke dingen doen, zwemmen, kinderboederij, fietsen, knutselen, eendjes voeren, knuffelen, stoeien, hutje bouwen in huis of in de tuin, voetballen, met de poppen spelen. filmkijen, ijsje eten, pannekoeken bakken,dierentuin toe etcetc.Opa en oma deden gezellig met je mee. en ik moet zeggen ik heb er nog nooit iets van over gehouden ofzo. ik heb er alleen een leuke herinnering aan mijn opa's en oma's over gehouden !


Mijn ouders sturen dan wel een kaartje naar mij toe op het adres van opa en oma en z ebelde wel een keertje, ik zat vol verhalen wat we hadden gedaan. ookal miste mijn ouders mij /ons natuurlijk wel ( wat ik later gehoord had) ze zeiden het nooit tegen ons, anders kan je natuurlijk heimwee aanpraten en ze wisten dat wij ons super vermaakte en in goede handen waren!

Ik zou het dus gewoon doen, lekker samen genieten, des te meer geniet je daarna weer als gezinnetje en kan je d ehele wereld weer aan! en de kleintjes krijgen een leuke band met hun opa /oma en leuke herinneringen voor later.

Tuurlijk snap ik je gedachtens   en gevoelens!

Succes.

 
GAAAAAAAAAAAAAN!!! Oooo wat heerlijk....2 weken alleen maar met jullie 2tjes!! Ik begrijp heel goed dat je je ventje zal missen...maar bedenk ook hoe goed het is om weer even samen met je man te zijn!!! Ik ben jaloers op jullie!! Kijk naar wat voor rot weer het hier is..en je ouders zijn zoals (bijna) alle ouders top mensen en die vinden het vast geweldig om voor die kleine te zorgen, en die kleine   zal het ook best naar zn zin krijgen daar!! En als je terug komt, kan je heel de wereld aan ben je lekker uitgerust, ik kan niet wachten totdat mijn man een ticket voor ons koopt  ik ben wel toe aan 2 weekjes zon en niks doen....(en ik zal ook echt die kleine missen, maar soms moet je ook even aan jezelf denken)

Een hele fijne vakantie!! Want ik weet bijna zeker dat je gaat...en probeer er zoveel mogelijk van te genieten!!
 
Hey meid,

Ik begrijp je heel erg goed!!! Wij hebben met onze bruiloft 19-11-'04 van mijn broer en schoonzus een reischeque gekregen, we willlen er een weekendje van weg gaan maar ik zie er nu al tegenop.
Het liefst neem ik hem mee maar ik krijg van alle kanten te horen dat we die cheque voor ons 2-tjes hebben gekregen en er dus ook met ons 2-tjes gebruik van moeten maken en genieten.
Ik vind het echt mega moeilijk om hem ergens achter te laten.
Toen bram  ongeveer een maand was ie hij een keer bij zijn oma gaan slapen en een keer bij zijn andere oma en opa.
Maar nu slaapt hij alleen nog maar lekker thuis.
Laatst moesten we ergens heen maar s'avonds hebben we hem gewoon opgehaald omdat ik het niet kon rijmen dat hij niet in zijn eigen bedje lag te slapen maar bij zijn oma en wij thuis.
We hadden eerst gezegd dat ie daar bleef slapen maar dan ben ik daarna een week bezig om een smoes te verzinnen waardoor we hem toch op kunnen halen.
Moeilijk moeilijk moeilijk.

Dus zo zie je, je bent niet de enige die het moeilijk mee heeft.

Groetjes van ilona, mama van Bram (vandaag precies 8 maanden)
 
Wat een heerlijk en superromantisch cadeau, zeg!!!
Jammer alleen dat je man niet met je overlegd heeft, maar dan zou het natuurlijk ook geen verrassing meer zijn.
Ik snap je dilemma volkomen.
Als het om mij zou gaan: ik zou zeker willen gaan maar niet voor 2 weken, dat zou me echt veel te lang zijn.
Een week graag, maar echt niet meer dan dat.
Ook  al zijn mijn meiden (bijna 3 en 13 weken) prima verzorgd bij opa en oma, ik zou ze geen 2 weken willen en kunnen missen!
Ik ben heel benieuwd hoe je er nu over denkt en wat je gaat doen!
Groetjes, Claudia.
 
Terug
Bovenaan