witte darmen na 20 weken echo

A

Anoniem

Guest
Bij  onze 20 weken echo bleek vorige week dat onze baby zgn. witte darmen heeft. Medische term: echodense darmen. Volgens de echoscopist hoeven we ons geen zorgen te maken. Ik heb géén bloedverlies  gehad ofzo.  We moeten over 7 weken terugkomen. Maar goed, de afgelopen dagen ga je je toch afvragen wat dit nu precies is en welke consequenties dit kan hebben... We maken ons stiekem toch een beetje zorgen... En 7 weken wachten is best lang...
Wie heeft hier ervaring mee???

Ik heb hier geen ervaring mee, maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
Hopelijk valt het allemaal wel mee. Neem aan dat het meevalt anders zouden ze het toch wel gelijk verteld hebben.
Sterkte nog de komende week totdat ze jullie gaan uitleggen wat het inhoud.

Groetjes, Sarah

Hai aanstaande mams,

Ik heb er wel ervaring mee. Mijn eerste kind had ook witte darmpjes en daarvoor zijn we toen naar het ziekenhuis in Maastricht gemoeten. Daar hebben 5 artsen wel een half uur naar ons kindje zitten kijken en met medische termen gegooid waarvan ik nog nooit gehoord had. Was op z'n zachts gezegt een zenuwslopende ervaring. Uiteindelijk is het enige wat ze zeggen konden dat het allemaal mee viel en er niets aan de hand was. Heb toen wel gevraagd waarom ze zolang moesten kijken terwijl er niets aan de hand was. Heb jij er verder niet naar gevraagd dan?. Zou zelf al gelijk meer willen weten en niet 7 weken kunnen wachten.... Maar goed, witte darmpjes kan inhouden dat je kind het syndroom van down heeft maar hoeft niet. Want mijn kindje zat heel erg tegen de grens aan maar blijkt uiteindelijk een gezond kind te zijn.

Kortom maak je nog niet te veel zorgen.  

Heel veel succes de komende tijd, want weet uit eigen ervaring  wat het met je doet.

Terug
Bovenaan