Witte handjes

Onze zoon sjoerd van 9 weken heeft soms spierwitte handjes alsof er nauwelijks bloed doorstroomt, ze zijn dan ook erg koud... Is dit een 'normaal' babyverschijnsel?? Hebben meer babies dit??


groetjes franka
 
Hoi, zie je ook 'bloemetjes'op de handen? Amke had en heeft ook altijd koude handen. Volgens mij is het niet erg want iedereen (vooral tantes en oma's) zegt dat dat gezond is
 
Hoi Franka,
Mijn zoontje is nu 7 maand en heeft nog regelmatig ijskoude handjes. Zijn handjes worden ook spierwit of juist blauw. Op zich kan dit geen kwaad hoor.
Als hij maar lekker warm aanvoelt in zijn nekje en op zijn lijfje is er niets aan de hand.
Of het gezond is weet ik niet, want dat werd ook tegen mij gezegd. Wat ik wel weet is
dat het dus geen kwaad kan. Zolang ze hun handjes maar goed kunnen bewegen enz
is de doorbloeding helemaal prima.
Groetjes Melanie
 
Onze stef is nu 7 en een halve week oud en slaap in de "hoera-houding" Zijn handjes zijn, als hij wakker wordt ook echt ijskoud, maar goed, hij wil ze echt niet onder de dekens hoor, dus ik denk dat het wel goed zit hoor. Mij hebben we verteld dat het belangrijkste is dat ze warme voetjes hebben, en dat heeft hij hoor, ondanks het feit dat hij, voordat we een slaapzak gebruikten ( sinds maandag) regelmatig boven de dekens uit was gekropen.
Succes
 
hoi,
toen mijn zoontje een paar weken was, had ik dezelfde vraag en heb deze toen voorgelegd aan het cb. het is niet erg zeiden ze. als ze wakker worden en ze gaan bewegen dan worden ze vanzelf weer warm. ze zeiden ook nog dat je handschoentjes aan kon doen, maar dat ging me echt een beetje te ver!!! Ik heb wel zijn handjes warm "geblazen"als ik hem uit bed haalde. nu, hij is inmiddels bijna 7 maanden, heeft hij er geen last meer van.
groetjes
 
Terug
Bovenaan