Witte kleding in thee leggen

Tsja, ik vraag me af of ik nu een fabeltje heb gehoord of dat het echt zo is. Zijn hier mensen bekend met 'oma's wijsheden' ?

Ik heb wat witte kleding die ik creme wil maken.

Nu hoorde ik iemand vertellen dat ze in een dure kledingzaak een trouwpak gingen kopen en daar een creme-wit overhemd bij zochten. Ze hadden een prachtig spierwit overhemd, en kregen het advies die dan in de thee te leggen.
Ze hebben het niet gedaan omdat ze het prijskaartje iets te hoog vonden om het 'uit te proberen'. Maar het schijnt dus wel zo te zijn.

De kleren van mij zijn niet zo duur, dus ik durf er best een spagettiehempje aan te wagen, maar ik ben wel bang dat het viezelig en vlekkerig eruit komt te zien.

Weet iemand hier iets van (of andere tips .... )

Liefs,
Nelleke

Hi Nelleke,

Het blijkt wel te werken.
Mijn moeder heeft het eens gedaan met witte gordijnen en het is gelukt.
Ik hoor het hier wel veel.
Maar het is dus wel zo.

groetjes Jantine mv Nina

Waarschijnlijk werkt zwarte thee het beste, zou het gewoon proberen. Ooit (toen ik jong en wild was) zat ik op de kunstacademie en heb ik papier gekleurd met koffie en thee, om het er oud uit te laten zien. Die met koffie ging er ook naar ruiken dus dat lijkt me niet zo’n goed idee. Geloof dat het met warm water beter ging. Ben benieuwd naar het resultaat. Veel plezier!

Gewoon proberen, idd met zwarte thee (engelse melange bijv.). Eerst de thee maken in een emmer, zakje eruit halen, eventueel koud water erbij zodat het een redelijke temperatuur heeft. Kledingstuk er in en goed blijven roeren zodat alle "kleurstoffen" zich egaal vermengen.

Ben benieuwd!
Succes!

Ellen mv Julian

Hoi hoi,

Wel even rekening mee houden dat het waarschijnlijk alleen pakt op natuurlijke stoffen en niet op syntetische stoffen. Op katoen zal het het beste werken denk ik.

Veel succes en show ons wel het resultaat he.

Groetjes,
Evelien

www.omaweetraad.com

erg leuke site met tips voor huiskoudelijke dingen, tips voor in de tuin en tips voor de gezondheid. Echt de moeite waard voor een kijkje.

Groetjes happyM.

Terug
Bovenaan