witte klei tegen maagzuur

Heeft iemand ervaring met witte klei tegen maagzuur? Het is een homeopatisch middeltje en sommigen beweren dat het geweldig werkt tegen maagzuur. Volgens de bijsluiter mag je het tijdens een zwangerschap gewoon gebruiken, maar mijn vk had er nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat je groene klein (een variant) niet mag nemen als je zwanger bent, maar van witte klei weet ik niet of het goed werkt. Zit nu al vijf maanden aan de Rennies en die komen mijn neus uit.

Groetjes
Frees

goh dat is nou jammer dat ik dit net pas lees, ik heb kenissen die helemaal homeopatisch zijn en die hebben ook een tijd iets met klei gedaan, die hadden het vast wel geweten maar ze zijn vandaag met vakantie vertrokken.

Misschien dat je voor de zekerheid even een homeopaat kan bellen om te vragen.   Homeopatish is meestal wel goed maar niet alles wat de natuur ons brengt is altijd goed en in geval van zwangerschap moet je toch altijd voorzichtig zijn.

Volgens mij vindt deze witte klei zijn oorsprong in Afrika. Ik heb eens een documantaire gezien van zwangere vrouwen uit Kenia, en die aten het de hele dag door. Mijn zusje heeft 8 jaar in Zuid Afrika gewoond en ook zij at tijdens haar zwangerschappen witte klei tegen het zuur. Dus in Afrika volop positieve ervaringen!
p.s: Ik ben benieuwd of het goed werkt!
Groetjes Soela

heb er nog nooit van gehoord!! dit is nu mijn derde zwangerschap en ik word nu dus alweer van begin af aan kokhalzend wakker 's nachts van het maagzuur en overdag word ik er ook helemaal gekv van.. ik heb al van alles geprobeerd maar er is niet wat echt werkt! (rennies, gaviscon zowel vloeibaar als tablet, antagel noem maar op) waar kun je dat halen dan? en is het duur? homeopatisch kan vaak wel samen met zwangerschap... heb al een hele hoop homeopatische producten gebruikt in de zwangerschap

Hoi Marcella

Je kunt het gewoon in een winkel waar je ook voedingssupplementen enzo kan kopen halen. Misschien heeft De Tuinen het ook wel. Misschien ga ik het toch proberen. Het kost 7,50 voor een potje van 48 (?) capsules. Aanbevolen dosis is 4 per dag. Wel duur dus, maar als het helpt.... Misshcien kun je ook wel met minder dan 4 per dag toe.

Frees

oke bedankt ik zal eens gaan kijken... als je kijkt naar de prijzen van andere middelen tegen maagzuur dan kom je ong. op dezelfde prijs uit dus vind het gelukkig nog meevallen. wij hebbben hier een da winkel met een gezond en wel winkel erbij met ook allemaal van dat soort spul ik ga daar eens een kijkje nemen morgen!

Terug
Bovenaan