Woede-aanvallen en jankbuien?

Dag allemaal,

Als ik mij bijvoorbeeld stoot of anders bezeer, of als iets niet snel genoeg lukt, of als ik iets laat vallen, dan krijg ik me toch ineens een woede-aanval!! Dan vloek ik, trap ik het liefst ergens tegenaan (doe het ook nog soms), en gooi het liefst iets ergens tegenaan.. Ik tril dan helemaal van woede maar kan eigenlijk tegelijkertijd ook in huilen uitbarsten. Die woede duurt maar heel kort maar zo'n huilbui blijft eigenlijk de hele dag een beetje hangen en begint weer zodra iets misgaat of ik me niet begrepen voel..

Ik ben normaal gesproken altijd super rustig, kook nooit over, ben eigenlijk altijd 'redelijk' i.p.v. onredelijk en huil niet zo snel..

Dus, wat heb ik? Is dit normaal?
Wie heeft dit ook? Of iets soortgelijks?

zullen vast de hormonen zijn.. ik heb ook dat ik veel eerder boos wordt en zo...of idd een woede aanval en dan ook weer verdrietig er om worden.....ik snap je wel..

Maar ja zullen de hormonen zijn....over een paar maanden zal het vast over zijn....

Ik reageer soms ook heftiger dan normaal. Heb echt dagen dat ik wel een onweerswolk lijk. Bij mij heeft het ook te maken met vermoeidheid. Ik heb er meer last van als ik slecht geslapen heb of gewoon er moe ben van alles en nog wat. Ook ben veel emotioneler, huil sneller en raak sneller van streek. Het zijn toch echt de hormonen denk ik. De een heeft er meer last van de ander. Het is wel erg vervelend dat je er zo'n last van heb.

Inderdaad, erg herkenbaar... Vooral voor mijn vriend haha, die heeft me al een aantal keren raar aangekeken als ik dit soort gedrag vertoonde. Is de laatste weken trouwens wel wat minder geworden. Heb nu meer 'last' van hysterische lachbuien waar ik niet meer uit kan komen...ook grappig...

O ja... vreselijk! Ik heb het ook een tijd gehad... ik ben toen bachbloesems gaan gebruiken. Dit zijn homeopatische druppels die erg goed helpen bij dit soort gevoelens. Het heeft me enorm geholpen. Ik heb het nu al weken niet meer!
Op internet kun je veel over bachbloesems vinden! Misschien een idee??

Ik heb sowieso van die momenten met een kort lontje, ik ontplof dan snel maar het is altijd snel voorbij. Dat is eigenlijk nu minder geworden, volgens mijn vriend ben ik 'evenwichtiger' geworden. Ik kan wel echt een wat langduriger rothumeur hebben, dat had ik voor de zwangerschap juist weer nooit.

Heel herkenbaar hoor! Ik zou ook al bijna een topic openen hierover, want wat herkenning is soms wel fijn!!
Ik had laatst een paar jochies thuis te spelen bij mijn zoontje van 6 jaar. Die waren erg druk en ik had het aan het eind vd dag helemaal gehad. Toen kreeg ik een sms van mijn man dat hij wat langer bleef op zijn voetballen om met iemand bij te kletsen. Toen kon ik helemaal wel janken!! Gelukkig is hij wel meteen thuis gekomen toen hij hoorde hoe ik er doorheen zat!!
Maar bij mij sneuvelt er ook wel eens wat hoor. Even met iets gooien lucht erg op (als het niet te kostbaar is)
Inderdaad, vermoeidheid speelt bij mij ook een rol!

Terug
Bovenaan