woede

He meiden,

Soms lijkt het wel of mijn man meer last heeft van zijn hormonen dan ik. Ik ben nu 15 weken zwanger en ben behoorlijk emotioneel.
Mijn man begint bij het minste geringste te flippen, en daar kan ik nu heel slecht tegen. En vevolgens komt het door mij omdat ik onredelijk en zwanger ben. (zegt ie dan)

Hij zou zich eens een beetje moeten inhouden zeg, ik kan me niet voorstellen dat die stress erg goed voor de kleine is. Ik ga dan natuurlijk terug schreeuwen en vervolgens moet ik huilen, ik heb ook nog een vorm van astma en van huilen ga ik hyperventileren en moet ik mijn medicijnen weer gebruiken (wat ik liever zo min mogelijk doe)

Kennen jullie dat nou ook dat jullie mannen veel geirriteerder lijken, of komt nou werkelijk omdat ik er veel gevoeliger voor ben?

Ik zou gewoon graag zien dat men wat
meer rekening met me zou houden, het is ook zijn kind!
 
Lieve Anoniem,

Toevallig hoorde ik daar vandaag een stukje over op tv. Daarin vertelde ze ook dat de man ook wat gevoeliger kan zijn, want hun krijgen over een paar maanden ook een kindje en kunnen daarbij gemerkt of ongemerkt ook angsten over krijgen. Er komen toch veel veranderingen in de situatie. Ze krijgen veel verantwoordelijkheden, moeten meer rekening houden wat betreft het gezin enz. enz. Er gaat natuurlijk een groot deel van de vrijheid weg en door al die veranderingen kunnen ze ook wat sneller gespannen zijn. Praat er gewoon over misschien heeft hij zulk soort angsten. Praat ook over jou gevoelens en dan komen jullie er wel uit. Succes.

Liefs Wendy
 
Het kan ook zijn dat jij dat zo ziet op dit moment, maar dat hij niet anders is dan normaal. Normaal gesproken kan je misschien meer van 'm hebben, maar door die hormonen reageer je nu anders. Dit zie ik bij mezelf tenminste. Mijn vriend is echt een schat, maar ik betrap mezelf erop dat ik af en toe om niks loop te zeuren. Deed ik normaal nooit. Ben blij dat ik er zelf achter ben gekomen zodat ik eerst nog even nadenk voordat ik wat zeg en er meestal net op tijd achter kom dat ik mijn mond beter kan houden.

Het verhaal van Wendy klinkt ook erg aannemelijk.
 
toch denk ik dat de man meer moet klaar staan voor de vrouw want je hebt de steun van hem hard nodig dit is mijn vierde zwangerschap en mijn man weet nu precies hoe hij met mij om moet gaan dat was bij de eerste wel anders ik denk dat leeftijd, en de tijd dat je bij elkaar bent een grote rol speelt praat erover met hem want dit hou je niet vol ik kan dat weten succes
 
Mijn vriend vindt het allemaal vreselijk spannend en maakt zich heel erg druk om vanalles. Ik ben er allemaal wat meer ontspannen onder en twijfel er niet aan dat het allemaal goed komt. Wel heb ik het fysiek best zwaar. Al met al hebben we allebei elkaars steun even hard nodig. De vrouw is wel degene die zwanger is, maar je bent allebei in verwachting!
 
hoi daar,
ikzelf ben zwanger van een tweeling wat op zich al spanningen meebracht. Hier laaien de hormonen hoog op, en wees getroost mijn vriend weet hier ook geen blijf mee en roept en tierd even hard als ik terug, net of heeft die zelf ook last van hormonen, vreselijk gewoon. Zal wel eens overgaan zeker net als bij ons zelf!!
 
Ik ben bijna 6 weken zwanger maar in de afgelopen 2 weken heb ik al 4 keer een heftige discussie gehad met mijn vriend. Terwijl we voor de zwangerschap zelden ruzie hadden en zelfs nooit zo heftig als de eerste uitspatting. Ligt zeker aan mij omdat ik nu van me zelf zie dat ik anders reageer op allerlei dingen. En denk dat mijn vriend ook met enige "spanning" rond loopt. Gewoon weer uitpraten en dat moet het goed gaan. We moeten beide wennen aan het zwanger zijn en de pirikelen die daar bij komen.
Succes
 
Terug
Bovenaan