Woensdag naar het ziekenhuis

Hoi lieve meiden,
Woensdag hebben wij onze eerste afspraak in het ziekenhuis. Hoe dichterbij het komt hoe spannender het word.

We weten al wel dat erbij mijn partner een afwijking zit, te laag concentratie gehaalte.

Weten jullie wat een beetje het proces is in het ziekenhuis? En wat voor onderzoeken mij waarschijnlijk te wachten staat?

Hopelijk dat jullie misschien wel beter nieuws hebben en het ziekenhuis niet van toepassing is!!!
Veel liefs

Hoi Lindah,

Ik weet niet of het bij jou anders gaat, omdat ze al iets weten, maar meestal gaat het als volgt:
- eerste afspraak gaan jullie vragen doornemen en krijgen uitleg. Soms wordt er gelijk een inwendige echo gedaan om te kijken of er rijpe eitjes zijn. En evt. een uitstrijkje en/of kweekje afgenomen.
- daarna volgen er onderzoeken, meestal een ronde temperaturen, 3 x bloedprikken bij de vrouw en sperma inleveren van de man.
- daarna uitslagen bespreken, om te kijken of er oorzaken zijn.
- Eventueel doen ze daarna nog een eileideronderzoek (HSG) of kijkoperatie om te kijken of alles doorgankelijk is.
- En als er niet iets uitkomt, moet je het weer zelf gaan proberen. Maar dat zal in jouw geval niet ivm de zaadjes van je man.

Waarschijnlijk krijg je eerst een aantal keren IUI, eventueel gestimuleerd met hormonen. Daarmee halen ze de slechte zaadjes eruit, dus dat kan net het verschil zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik doorloop deze cyclus inmiddels voor de tweede keer, dus spreek uit ervaring (behalve de IUI dan).

Heel veel sterkte en laat je nog weten hoe het is gegaan?

Wenser

Kan er niet veel meer aan toe voegen, behalve dat elk ziekenhuis zijn eigen protocollen en werkwijzen heeft. Vraag dus goed bij je eigen arts na naar wat jullie te wachten staat!

Ik denk dat jij ook gewoon alle onderzoeken moet doorlopen. Ze gaan nl geen behandeling starten als ze niet zeker weten dat bij jou alles goed zit. Dat zou zonde zijn als ze er na een aantal behandelingen achter komen dat er bij jou ook nog iets geoptimaliseerd kan worden.

In ieder geval heel veel succes!

Eigenlijk de enige tip die ik kan geven is schrijf vantevoren op wat je wilt weten en ga samen naar de afspraken. Twee horen immers meer dan een en kun je er thuis ook nog eens over praten als iets toch niet duidelijk is bij een van jullie.

Succes!

Liefs Daisy

Zoals Daycey al zegt. Elke zieknhuis heeft zijn eigen protocollen.

Schrijf ook dingen mee of misschien heb je op je mobiel wel een ' recorder' zitten. die heb ik laatst gebruikt toen ik alleen naar het ziekhuis moest.

Succes!

liefs, heleen

Bij ons was het beetje anders het zaad van mijn vriend is gecontroleerd en bij mij bloed prikken op derde en 21 cuclusdag om te kijken of ik wel eisprong heb gehad .

Dat was allemaal goed daarna nog inwendige echo gehad om te kijken of eileiders ed in orde waren dat was ook goed.

We konden gelijk beginnen met iui 3x. Als het dan nog niet gelukt was wel een kijkoperatie om te kijken of alles in orde was met eileiders en eierstokken enz daarna weer drie x iui.

Wij zijn nog niet met behandelingen begonnen mijn vriend is daar nog niet aan toe dus wil het nog zo proberen.

Succes

Terug
Bovenaan