<p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Hallo,</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Laat ik voorop stellen dat ik ongelofelijk veel van mijn kindjes hou. Ik ben dankbaar voor twee gezonde, lieve kleintjes. Maar ik vind het loodzwaar... en daar voel ik me erg schuldig over.</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Mijn oudste is 3 en mijn jongste is 4 maanden. Ik werk 4 dagen in de week. In het weekend doen mijn man en ik de zorg samen, maar op woensdag doe ik het alleen. Ik schaam me om te zeggen dat ik best wel opzie tegen die dagen. Ik vind het zwaar om voor 2 kindjes te zorgen en constant te schakelen, de aandacht te verdelen. De oudste speelt nog niet zo goed zelf en de jongste slaapt overdag wel, maar wordt vaak wakker en ik moet daardoor regelmatig naar hem toe voor een speentje en hem weer in slaap helpen. Dan weer een beetje de oudste op gang helpen met spelen, huishoudelijke dingetjes tussendoor. Ik voel me vaak moe en futloos op zo’n dag door de hele dag kindergesprekken, de drukte en 1000x waarom-vragen. Buiten de nachtvoedingen nog om natuurlijk.</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Ik denk niet dat mijn kinderen de makkelijkste zijn, maar ook niet de moeilijkste. Ik heb daarom het gevoel dat ikzelf echt tekort schiet en voel me daar schuldig over. Waarom kan ik niet meer genieten van een dag met mijn kindjes? Waarom ervaar ik het als zo zwaar? Heeft iemand tips? Of een hart onder de riem? </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; min-height: 20.3px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Liefs</span></p>