Wolf (1-5-04) een beetje snel?

Hoi dames,

Wolf is nu bijna 8 maanden en kruipt, tijgert, zit en rolt alle kanten op. Maakte ik me twee weken geleden nog zorgen dat ie nog niet ging zitten maar wel al rondkroop, de volgende dag zat meneer midden in de kamer te spelen. Maar sinds een paar dagen trek ie zich op tot staan. In zijn bed en in de box maar ook aan de tafel en alles wat op de goede hoogte is.

Ook heeft ie al een tijdje twee ondertanden. Die waren er ineens, niks geen last van gehad.

Maar hij had een behoorlijke griep de afgelopen dagen en was dus huilerig en hangerig. Keek ik in zijn mond komen er twee voortanden (jeemig wat zijn die dingen groot trouwens!) en twee kleine tandjes ernaast door! Eten doet ie wel maar niet van harte, groente- en fruithapjes vind helemaal niks meer en flesjes gaan niet helemaal op.

Nu is de griep bijna over, hij was echt heel happy, en nu heeft ie volgens mij mega-last van die stomme tandjes die met zijn vieren tegelijk aan het doorkomen zijn.

Is dat allemaal niet een beetje snel? Die tandjes en dat gaan staan enzo?

Hebben jullie ervaringen of adviezen voor me? Hij is normaal heel erg vrolijk maar nu is ie echt heel verdrietig en hangerig. Maak me toch een beetje zorgen.....
(Tandjes en ontwikkeling hangen toch niet samen, of wel? Misschien is dit toch een beetje teveel van het goeie voor dat kleine mannetje....Nou ja, klein maat 74 en 80 heeft ie nu aan)

Groetjes,

Lein
 
Snel, snel, wat is snel, de een is gewoon iets sneller dan de ander. Je ziet vaak dat de een motorisch wat voorloopt op de ander, maar de ander weer wat sneller in de spraak is. Dat hangerige kan heel goed te maken hebben met een sprongetje dat hij maakt op dit moment. Kijk maar eens op Oei ik Groei. Rond de 8,5 maand gaan ze weer zo'n fase door. Maak je geen zorgen hoor, als ik dat zo lees, ontwikkelt hij zich normaal.
 
Hallo Lein,

Ons zoontje Quinten is nu 8 maanden. Hij tijgert al bijna een maand en nu kruipt hij echt op zijn handjes, maar het liefste staat hij de hele dag. Hij komt overeind waar hij zich maar vast kan houden. Met 3 maanden had hij al ondertanden en inmiddels zijn er 8 tanden door! Zijn kledingmaat is 74.

Dus ook zo lekker vlot!

Heb laatst navraag gedaan bij het co nsultatiebureau betreffende het staan van Quinten. Hij heeft nog best wel van die kromme o-beentjes en wist niet of "zoveel" staan dan wel goed is. Op het CB verzekerde ze me dat als het niet sterk genoeg zou zijn hij niet daarop zou gaan staan.

Qua snelle ontwikkeling gaven ze aan dat het bij ieder kind verschillend is en alleen een achterstand daarin zorgelijk kan zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groet
Danielle
 
Hoi Lien,
wat leuk dat wolf het zo goed doet!
ons zoontje,Ruben van 6 mei 04 is ook zo'n vlotte! echt geweldig om te zien, hij kruipt ook en trekt zich ook steeds open zet al stapjes.. en hij wil alles ondekken.
ook draagt hij al maatje 74, 80
o ja , Ruben is ook wat hangerig maar ik denk ook net als Laura dt het een sprongetje is.
Groetjes Michelle
 
Ja, dan kan je beter danielle heten,een geweldige 13-in-een-dozijn-naam! Sjonge jonge wat een vervelende reactie zeg!

Maargoed: hoi Lein!
Mijn dochter was ook een snelle qua motoriek, omrollen met drie maanden, terugrollen met 4 maanden. Tijgeren met 5 maanden en zelf gaan zitten met 6 maanden. Ze liep met 11 maanden. Ze is motorisch heel sterk, ze is nu bijna 2 en kon ook al snel rennen en klimmen enzo. Ook qua zindelijkheid is ze rap. Maar daarentegen was haar spraak wat achter. Het begint nu wel op gang te komen, maar dat heeft best een tijdje geduurd.Zij is dus echt het voorbeeld van eerst het 1 en dan het ander. Veel plezier met je zoontje Wolf, een prachtige originele naam!!! :)
 
Hoi Lein,
Leuk van je te lezen! Wat doet Wolf het goed zeg!
Niels is ook best een snelle hoor. Hij is nu 8,5 maand en tijgert al bijna 3 maanden. Daarmee kwam hij hard vooruit, maar nu kruipt hij meestal op handjes en knietjes en gaat hij ook al overal aan staan. Als ik zo in het groepje van de zwangerschapsgym, of van de voorjaarsgroep kijk zijn er wel meer die dit al doen. Er zijn er ook die nog niet zoveel doen.

Nou, veel plezier met Wolf. Lekker genieten toch?
Groetjes,
Machteld
 
Hallo Lein,

Hartstikke leuk toch dat Wolf zo snel is! En hoef je je tenminste geen zorgen te maken of hij niet achter loopt op andere kinderen.
Mijn dochter is nu 8 maanden. Ze rolde om toen ze 3 maanden was, tijgerde met 5 maanden en stond met 6 1/5 maand. Inmiddels loopt ze achter een loopautootje aan en doet alles wat ze wil (behalve los lopen dan). Heerlijk toch?
Met andere dingen is ze weer niet zo snel (zelf gaan zitten pas sinds een paar weken, praten gaat denk ik ook niet zo snel en ze kan zelf nog niet goed haar fles vasthouden tijdens het drinken en al helemaal niet uit een tuitbeker drinken).
Zoals Joosje al zei doen ze alles in hun eigen tempo.
Geniet er maar van en je mag trots zijn op je zoon!

Groetjes Iris
 
Terug
Bovenaan