Wolf kruipt! en nog wat vraagjes...

Hoi allemaal,

Was even wennen dat vernieuwde forum... Maar ik ben er weer. Goed om te lezen dat het bij jullie ook allemaal zo lekker loopt.

Met Wolf (1-5-04)gaat alles supergoed. Hij kruipt gewoon al sinds een paar dagen. Ook komen er twee tanden tegelijk door. We zijn wel alledrie behoorlijk verkouden. Wolf klonk de afgelopen dagen als een boos varkentje als ie ademde maar gelukkig is dat nu over.

Ja, dat kruipen. Best snel toch? Moet ie dan ook snel kunnen zitten? Op schoot hangt ie meer tegen me aan dan dat ie echt zit, zeg maar. Er was toch een soort volgorde waarin babies zich zouden moeten ontwikkelen, en het was toch ook de bedoeling dat ze niets overslaan daarin? Misschien weet iemand nog hoe dat zit....

Hij kletst ook de oren van je kop, is heel erg grappig.

Nog een vraagje; Wolf weegt nu bijna 9 kilo en is ook best lang 74cm. Zijn maxicosi wordt wat krapjes, zijn benen steken er al een eind uit bijvoorbeeld. Hoe nu verder? Waar moet je op letten met autostoeltjes en als ie zelf nog niet goed rechtop kan zitten, kan dat dan al wel zo'n ander stoeltje?

Ohja, nog een vraag; hoe weet je welke kamerplanten giftig zijn? Met dat gekruip vind ik dat toch een beetje eng.

Beetje rommelig verhaaltje geworden maar dat is wel in overeenstemming met de site, toch? (hahaha)

Groetjes,

Lein
 
Volgens mij zeggen ze 9 maanden voor het autostoeltje maar mijn reuzin paste er ook niet meer in. Ik deed de autostoel met stoelverkleiner en dan op de slaapstand. Je hebt ook autostoeltje die vanaf 0 maanden zijn, maar die zijn wel oud volgens mij

Kamerplanten staan in een boekje, misschien ook wel ergens op internet, maar zeker op te vragen bij consument en veiligheid
 
ik heb een gifwijzer in huis opgevraagd via een folder maar hier heb je ook een internet pagina van nl www.gifwijzer.nl in de gifwijzer staan ook giftige planten vermeld

groetjes marloes en pim 6mnd oud
 
ik dacht eerst kruipen en dan pas zitten. maar weet het niet zeker. ben benieuwd of iemand een goed lijstje heeft. na het zitten volgens mij optrekken, staan, lopen, fietsen, nu draaf ik door....
 
Halloo,

Bij het autostoeltje moet je er op letten dat het hoofdje niet boven de rand uitsteekt. De voetjes maken nietzoveel uit. Dat heb je al snel. Mijn zoontje is nu 6 maanden (71 cm) en ik ben bang dat wij de 9 maanden ook niet gaan redden met de kleine stoel.
 
Hoi Lein,

Ik weet niet precies hoe het zit met die vaste volgorde van zitten en kruipen, maar wat ik wel weet is dat mijn dochtertje zich er niet aan houdt. Ze is nu 7 maanden en kruipt sinds ze 5 maanden was en kan zich optrekken tot staan en langs de rand van de box lopen sinds 3 weken. Ze kan alleen nog niet zelf gaan zitten, dus dat is wel een rare volgorde. Maar volgens mij kan het geen kwaad hoor, als de rest van de ontwikkeling gewoon goed is, is er niks aan de hand lijkt mij.

Groetjes Pam
 
Ook ik heb een flinke meid. Op advies van het consultatiebureau zit ze nu in een autostoeltje op ligstand. Ze is nu 6 maanden. De reden die ze opgaven bij het cb was, als ze bijna met het hoofdje boven de rand van de maxi-cosi uitkomen, is de maxi niet echt veilig meer en adviseren ze een autostoeltje. Hoe meer hoofdruimte erboven des te veiliger zeggen ze.
 
Terug
Bovenaan