wollen dekentje?

Nu de nachten weer kouder worden, dachten wij van katoenen dekentjes naar wollen dekentjes over te stappen maar die laatsten lijken nergens te koop? Waaronder leggen jullie een baby van 2 a 3 maanden in het ledikantje (in de winter in een frisse slaapkamer)?
 
Ik heb een lekkere gevulde slaapzak voor mijn dochter gekocht omdat ze zich ook nog wel eens blootschopte s'nachts.
En als het dl wat kouder word doe ik er ook nog een dekentje bij!!
Misschien is dat wat voor je????
 
ik gebruikte 1 deken, maar dan wel dubbel geslagen (zijn zo groot die dekens), wel van katoen. Maar sinds kort zijn we overgestapt op trappelzak, omdat hij contant boven in zijn bed lag en dus niet meer onder de dekens en het dus koud had. Misschien is dat een idee voor je? Mijn zoontje is nu 5 maanden voor die tijd lag hij redelijk rustig in zijn bed, en nu weer dus, door die trappelzak.
 
Herkenbaar probleem, afgelopen weekend zijn wij ook op zoek geweest. Bij Prenatal hadden ze alletwee, katoen en wol. Bij allebei stond 'geschikt voor een kamer van 18 graden'. Bij de wollen deken stond daarbij nog een heel verhaal als waarschuwing tegen oververhitting van de baby (wol houdt warmte beter vast,dat is dus soms een nadeel). Wij hebben uiteindelijk voor de katoenen deken gekozen, met name ook omdat deze gewoon in de was kan. De wollen deken moest namelijk gestoomd worden.
We hebben ook nog bij andere babywinkels gekeken en bij Prenatal was de katoenen deken het goedkoopst. bijna 25 euro, dacht ik
 
Terug
Bovenaan